فونیکسریمکسبهتام

تاکسی های پیکان در ناوگان سرویسی مدارس قم استفاده نمی‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی استان گفت: به منظور ارتقای ایمنی دانش‌آموزان، از تاکسی های پیکان در ناوگان سرویسی مدارس قم استفاده نمی‌شود.

تاکسی های پیکان در ناوگان سرویسی مدارس قم استفاده نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مرتضی یزدی  با اشاره به ورود یک هزار و 500 دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی استان گفت: با ورود این تعداد تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی استان عمر مفید این ناوگان از 9.9 سال در دو سال گذشته به 6.6 سال کاهش یافته است.

    وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر قم برای افزایش 18 درصدی نرخ سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان برای سال آینده تحصیلی گفت: از حدود پنج هزار و 800 دستگاه تاکسی فعال در سطح شهر، تنها 88 دستگاه تاکسی خودروی پیکان است که این خودروها نیز در ناوگان سرویس مدارس به کار گرفت نمی‌شود.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-98، تعداد دانش‌آموزان استان بیش از 20 درصد افزایش داشته است گفت: در سال تحصیلی گذشته 19 هزار و 800 دانش‌آموز روزانه توسط سرویس مدارس جا به جا شده‌اند.

    عزتی با اشاره به فعال بودن سرویس ایاب و ذهاب مدارس در 198 مدرسه گفت: از این تعداد مدرسه 117 مدرسه دخترانه و مابقی شامل مدارس پسرانه می‌شود.

    وی با بیان اینکه روزانه 4 هزار و 540 سرویس دانش‌آموزان را به مدارس جا به جا می‌کند، ادامه داد: ماهانه 40 بار دانش‌آموزان به صورت دربست توسط سرویس مدارس جا به جای می‌شوند که هزینه هر نوبت سرویس‌دهی به دانش‌آموزان با وجود افزایش 18 درصدی، حدود 2 هزار و 300 تومان است که خیلی کمتری از رقمی است که بر هزینه‌هایی است که بر رانندگان تاکسی تحمیل شده است.

    بر این اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قم، نرخ سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان با خودروهای سمند، پژو و تیبا با احتساب تعطیل بودن پنج‌شنبه‌ها ماهیانه 98 هزار و 500 تومان و بدون تعطیلی پنج‌شنبه‌ها 115 هزار و 500 تومان خواهد بود و سرویس مدارس مجاز به انتقال بیش از 4 نفر در هر خودرو نیستند.

    بیش از 665 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان قم وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو