فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی دولت:

بیشترین قاچاق از ایران سوخت گازوئیل و بنزین است

عصر خودرو- سخنگوی دولت با اشاره به سفرهای وزیر امور خارجه در هفته گذشته گفت: هر جا آمریکا خواست ایران را حصر کند با تلاش دیپلمات های ما پلی ایجاد شد.

بیشترین قاچاق از ایران سوخت گازوئیل و بنزین است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مرصاد به ویژه شهید صیاد شیرازی و رزمندگان آن دوران، گفت: احساس می کنم الان هم در تنگه چهار زبر ایستاده ام. دشمن بر این تصور بود که با روش های نظامی می‌توانند از مهران تا تهران حرکت کنند. شبیه این تحلیل ها را هم اکنون در فتنه انگیزان و جنگ افروزان مشاهده می‌کنیم.

    وی ضمن تاکید بر اینکه هر دو تحلیل منافقین و آمریکا غلط است، گفت: امروز هم پشت صحنه تخریب نیروهای خدوم نظام همین ها هستند و مقاومت ما در دوران تحریم شبیه صف های طویلی بود که از اقصی نقاط ایران در آن دوران به سمت کرمانشاه حرکت می کردند.سخنگوی دولت تصریح کرد: در هفته گذشته سفرهای ظریف را داشتیم، هر جا آمریکا خواست ایران را حصر کند با تلاش دیپلمات های ما پلی ایجاد شد.

    ربیعی تصریح کرد: سفر ظریف به شش کشور در دو هفته و تحرکات او در نیویورک آنچنان بود که پمپئو را وا داشت که با رسانه های ایران سخن بگوید. ما هم می گوییم خانم مرضیه هاشمی می تواند به آنجا برود و پمپئو در مقابل سوالات وی قرار گیرد.

    وی در مورد ستاد قاچاق کالا و ارز گفت: بیشترین قاچاق از ایران سوخت گازوئیل و بنزین است و بیشترین قاچاق به ایران پوشاک و لوازم برقی است.

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رییس کل بانک مرکزی مکلف شده است، کسانی را که ارز گرفتند مشخص کند، اظهار داشت: بر این اساس قرار است، هر کس یک دلار را هم وارد نکرده مانند قاچاقچی با او برخورد شود؛ حتی برای ما یک سنت هم قابل تحمل نیست که به زیان مردم تمام شود.

    وی با اشاره به اینکه زیور آلات، زیاد به ایران قاچاق می شود خاطرنشان کرد: قرار شد تسهیلاتی برای وارد کردن نقره ایجاد شود.

    ربیعی تاکید کرد: وزارت مسکن طرح مسکن برای کارکنان را در دستور قرار داد و قرار شد وزارت مسکن، نفت نیرو و جهاد و وزارت کشور و بانک مرکزی کمیته ای در این باره تشکیل دهند؛ همچنین قرار شد بنیاد مسکن در دو سال چهارصد هزار واحد مسکونی بسازد و وزارت مسکن هم همین مقدار را قول داده است که بسازد.

    وی درباره ارز های دیجیتالی گفت در جلسه هیئت دولت بررسی شد که جاهای غیر قانونی جمع آوری شود و شهرک هایی که بوسیله گاز، برق تولید می‌شود با هزینه علاقه مندان استخراج ارز ایجاد شود که هزینه این کار بر اساس نرخ ارزان نیست.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره میانجیگری عمان در مورد کشتی نفت‌کش بریتانیایی گفت: کشورهای مختلف به ایران می آیند و پیشنهاد های خیرخواهانه مطرح می کنند، اما این به منزله قبول پیشنهاد نیست.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل سازمان همکاری در منطقه است و ما از همه پیشنهادها برای حفظ امنیت منطقه استقبال می‌کنیم.

    ربیعی در مورد حذف بخش مسکن از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه گفت: برای اینکه خود این مساله مشکل ایجاد نکند و برای جزییات بیشتر، این موضوع را سوال می‌کنم و پاسخ می‌دهم.

    وی با تکذیب واردات گندم و تأکید بر اینکه دولت مراقبت لازم را برای ممانعت از قاچاق گندم انجام خواهد داد، ادامه داد: تا امروز 6300 هزار تن گندم به قیمت 1700 خرید انجام دادیم، که معادل مبلغ هشت هزار میلیارد است که دو هزار و سیصد میلیارد آن باقی مانده است و به دنبال تامین اعتبار آن هستیم.

    سخنگوی دولت با استقبال مجدد طرح‌های خیرخواهانه دولت‌ها گفت: این به منزله پذیرش میانجیگری نیست، زیرا توقیف نفتکش انگلیسی بر مبنای اصول حقوقی بوده است، ولی انگلیس باید نفتکش ما را هر چه زودتر آزاد کند.

    ربیعی گفت: پیش از این هم گفتیم مقصد نفتکش ایران سوریه نبوده است و اینکه آنها از ما خواستند تضمین کنیم که مقصد این نفتکش سوریه نخواهد بود، آنها چنین اجازه ای ندارند.

    وی اظهار داشت: اینکه شنیدید ناوگان اروپایی می خواهند به خلیج فارس اعزام کنند، پیام خصمانه دارد و تحریک کننده است و موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد.

    ربیعی گفت: ایران معتقد است امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه صورت بگیرد و ما بزرگترین تامین‌کننده امنیت مشتریان در خلیج فارس هستیم.

    وی در ادامه این نشست خبری عنوان داشت: ما از تشکیل وزارت بازرگانی استقبال می کنیم و درخواستمان این است که مجلس، ما را در این زمینه همراهی کند؛ برای کنترل بهتر عرضه، قیمت و تولید کالا در بازار، قانونی به تصویب سران سه قوه رسیده است.

    سخنگوی دولت در مورد بحث دو تابعیتی‌ها گفت: شان مجلس و کمیته تحقیق پیروی از شایعات بی اساس نیست و می‌دانم که نظر اکثریت مجلس و هیات رئیسه چیزی نبود که این کمیته ارائه کرد.

    وی در ادامه بیان داشت: گزارش تحقیق هم باید چارچوب مشخصی را مراعات می کرد، اما متاسفانه چنین چیزی صورت نگرفت و به یکباره به رسانه ها گزارش ارائه کردند. به نظر من هیاهو برای هیچ بود و اینکه بخواهیم تصویری از مسئولین بدهیم که آنها وابسته به بیگانگان هستند، این حرف تضییع حقوق مردم است. کسی از این گزارش‌ها به فراز و فرود نمی‌رود.

    ربیعی گفت: ما معتقدیم این گزارش صد در صد دروغ و نادرست است و از قوه قضاییه می خواهیم این موضوع را بررسی قانونی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو