فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مطرح کرد:

جزئیات بازگشت قیمت به سایت‌های آگهی خودرو

خرید از بنگاه یا پلتفرم‌های اینترنتی؟

عصر خودرو- سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های خودرو گفت: تقریبا ۳ ماه پیش قیمت‌ها از سایت‌ها برداشته شد که اخیرا بر روی برخی از سایت‌ها قیمت‌ها بازگشته است.

جزئیات بازگشت قیمت به سایت‌های آگهی خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پیگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ،  رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی درباره وضعیت سایت‌های آگهی خودرو اظهار کرد: حدود 3 ماه پیش دستوری داده شد که بحث قیمت‌های خودرو و نوسانات آن بر بازار تاثیر داشته و بر همین اساس قیمت‌ها از سایت‌های آگهی برداشته شد و اخیرا قیمت‌ها به سایت‌های برگشته است. نهادهای قضایی در این زمینه تصمیم می‌گیرند و در آن زمان با توجه به شرایط دستوری اعلام شد که قیمت‌ها برداشته شود اما این کار موقت بود. لازم به ذکر است که برداشته شدن قیمت از سایت‌ها تاثیر خاصی بر بازار نداشت. این نکته را نیز باید گفت که ما تمام همکاری‌های لازم را در این زمینه انجام دادیم.

    مردم به سمت کانال‌های تلگرام رفتند

    وی ادامه داد: ما به دنبال یک مرجع قیمت بودیم که قرار شد اتحادیه خودرو این کار را انجام دهید اما چنین حرکتی صورت نپذیرفت. قرار شد روزانه بازه قیمتی اعلام شود و آگهی‌ها نیز در همین بازه باشند و همکاری لازم صورت نگرفت. در زمینه سیستم احراز هویت نیز به برخی از نهادها داده شد و برخی دیگر فاقد این سیستم هستند. بخش خصوص باید شغل ایجاد کند و در این زمینه درآمد به وجود آید اما با برداشته شدن قیمت‌ها از ریزش در سایت‌ها ایجاد شد. از طرفی دیگر نیز مردم به سمت کانال‌های تلگرام رفتند و هیچ نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد.

    سایت یا نمایشگاه خودرو؟

    سایت‌ها نیازمندی هستند و علاوه بر مردم حتی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو نیز در این سایت‌ها آگهی می‌گذارند. مردم برای خرید خودرو از بنگاه‌ها باید در خیابان و نمایشگاه‌ها تعداد محدودی از خودرو را مشاهده کنند اما در سایت‌ها امکانات بیشتری وجود دارد. این مورد که امکان کنترل بازار و شرایط حال حاضر وجود ندارد نمی‌توان قیمت‌ها را نیز نمایش نداد و باید برنامه‌ای برای ساماندهی به این شرایط وجود داشته باشد.

    احراز هویت آگهی‌دهندگان

    الفت‌نسب در پایان گفت: امکان اعلام قیمت‌های نجومی برای برخی از خودروها توسط افراد وجود دارد اما با یک سری ابزار می‌توان جلوی این کار را گرفت. یکی از همین ابزارها احراز هویت است و افرادی که این کار بر روی آن‌های صورت می‌پذیرد اگر بخواهند تخلفی کنند به راحتی می‌توان نظارت بر این افراد داشت. به طور کلی نمی‌توان روی قیمت‌گذاری بالا توسط افراد ایراد گرفت و این اتفاق تنها در صورتی به وقوع می‌پیوندد که اثباتی برای بر هم زدن بازار وجود داشته باشد. این نکته را باید گفت که حدود 4 الی 5 سایت اصلی در حال فعالیت در زمینه نیازمندی آگهی هستند و تعداد کلی آن‌ها در کشور به 20 عدد می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو