فونیکسریمکسبهتام

آخرین آمار خودرو؛

افت تولید سواری رشد تولید وانت

عصر خودرو- تا پایان تیر ۸۰۵ دستگاه وانت و ۴۴۴ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده از سوی آبی پوشان جاده مخصوص تولید شد که در همسنجی با پارسال به ترتیب افت ۶۵.۵ درصدی و ۱۱.۲ درصدی داشته است.

افت تولید سواری رشد تولید وانت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش تولید دو خودروساز بزرگ کشور در چهار ماه نخست امسال در هم سنجی با پارسال است، به طوری که ایران خودرو 35.4 درصد افت و سایپا 29.5 درصد کاهش را ثبت کردند.

    در این مدت، گروه صنعتی ایران خودرو موفق به تولید 119 هزار و 758 دستگاه خودرو شد که 118 هزار و 437 دستگاه آن را خودروهای سواری تشکیل می‌دهند.

    تولید سواری در این گروه صنعتی در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با افت 35 درصدی همراه شد.

    تا پایان تیر 805 دستگاه وانت و 444 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده از سوی آبی پوشان جاده مخصوص تولید شد که در همسنجی با پارسال به ترتیب افت 65.5 درصدی و 11.2 درصدی داشته است.

    در مدت یاد شده، تولید مینی بوس، میدل باس و اتوبوس در ایران خودرو با ثبت رشد 38.5 درصدی به 72 دستگاه رسید، اما عدد صفر در مقابل تولید ون از سوی این گروه صنعتی ثبت شد.

    رشد تولید وانت در سایپا

    بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، نارنجی پوشان جاده مخصوص تا پایان تیر 134 هزار و 792 دستگاه انواع خودرو تولید کردند که 119 هزار و 523 دستگاه آن را خودروهای سواری تشکیل می‌داد. تولید سواری در این مدت، افت 32.5 درصدی در مقایسه با پارسال ثبت کرد.

    با این حال، تولید وانت در این گروه خودروسازی افزایشی بود و با ثبت رشد 21.7 درصدی در مقایسه با پارسال به 15 هزار و 163 دستگاه رسید.

    تولید فقط چهار دستگاه ون (افت 82.6 درصدی در همسنجی با پارسال) ‌و 102 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده (افت 93.7 درصدی در همسنجی با پارسال) از دیگر آمارهای قابل توجه تا پایان تیر امسال در سایپا است، اما تولید مینی بوس، میدل باس و اتوبوس در این گروه تا این موقع از سال همچنان صفر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو