فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

عبور و مرور پراید در جاده‌ها محدود شود

توقف خط تولید پراید قیمت چهارچرخ‌ها را افزایش می‌دهد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است باید عبور و مرور پراید در جاده‌ها محدود شود چراکه با اجرایی شدن این امر قیمت این خودرو به شدت کاهش پیدا می‌کند.

عبور و مرور پراید در جاده‌ها محدود شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  درباره صحبت‌های رییس پلیس راهور مبنی بر اینکه شماره‌گذاری پراید از سال 99 متوقف می‌شود، گفت: اگر در دوران تحریم به دنبال تولید خودروی جایگزین برای پراید باشیم، هزینه تولید افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند در نتیجه مصرف‌کننده باید این هزینه را پرداخت کند.

    در شرایط کنونی نمی‌توان تولید پراید را متوقف کرد چراکه متوقف شدن تولید این خودرو میزان تولید را کاهش می‌دهد به طور مثال تولید 500 هزار دستگاه به 50 هزار خودرو رسیده و قیمت چهارچرخ‌ها در بازار افزایش چشم گیری پیدا می‌کند

    خودروهای داخلی چهارچرخی بیش نیستند

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه خودروهای داخلی کیفیت بسیار پایینی داشته و چهارچرخی بیش نیستند اما بهتر است در شرایط تحریمی تولید پراید متوقف نشود.

    توقف خط تولید پراید قیمت چهارچرخ‌ها را افزایش می‌دهد

    وی با بیان اینکه باید عبور و مرور پراید در جاده‌ها محدود شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی نمی‌توان تولید پراید را متوقف کرد چراکه با متوقف شدن تولید این خودرو،  قیمت چهارچرخ‌ها در بازار افزایش چشم گیری پیدا می‌کند.

    منصوری بیان کرد: محدودیت تردد پراید در جاده قیمت این خودرو را به شدت کاهش می‌دهد بنابراین با تحقق این امر از یک سو مردم می‌توانند خودروی ارزان قیمت خریداری کنند و از سوی دیگر تصادفات جاده‌ای به شدت کاهش پیدا می‌کند.

    پراید به وسیله‌ای برای امرار و معاش خانواده‌ها تبدیل شده است

    این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در حال حاضر پراید بخش اعظمی از تولیدات خودروسازان و بازار را به خود احتصاص داده و توقف خط تولید آن مشکلات و آسیب‌های بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند چراکه امروزه پراید به وسیله‌ای برای امرار و معاش خانواده‌ها تبدیل شده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر از یک سو واردات خودرو ممنوع است از سوی دیگر خودروسازان برنامه ای برای تولید خودروی جایگزین پراید نداشته و ندارند در نتیجه مدیران ارشد دولت نمی‌توانند خط تولید پراید را متوقف کنند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مادامی که فساد در خودروسازی‌ها ریشه کن نشده نمی‌توان امیدی به بهبود وضعیت صنعت خودرو داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو