فونیکسریمکسبهتام

سازمان حمایت:

مردم از شرکت‌های متفرقه خودرو پیش خرید نکنند

عصر خودرو- سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مردم از پیش‌خرید خودرو از سوی شرکت‌های متفرقه اجتناب کنند.

مردم از شرکت‌های متفرقه خودرو پیش خرید نکنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به درخواست استعلام نسبت به وجاهت قانونی آگهی‌های فروش اقساطی خودرو توسط برخی شرکت‌های متفرقه اعلام کرد مردم از پیش‌خرید خودرو از شرکت‌های متفرقه اجتناب کنند.

    در اطلاعیه صادر شده این سازمان آمده:

    1- در ارتباط با خودروهای تولید داخل شرایط فروش و پیش‌فروش خودرو صرفا توسط شرکت اصلی تولیدکننده خودرو مشخص می‌شود. براین اساس کلیه خریداران خودروهای مذکور از عقد قرارداد خودرو با شرکت‌های متفرقه‌ای که اقدام به تبلیغات فروش در قالب ارائه پیشنهادات متفاوت برای خرید‌های کوتاه مدت یا بلند مدت اقدام به دریافت بخشی از قیمت یا کل مبلغ خودرو از متقاضیان می‌کنند اجتناب نمایند.

    2- فروش خودرو توسط نمایندگی‌های رسمی خودروسازان تحت عنوان کاردکس صرفا با قیمت مصوب و رسمی شرکت‌های عرضه‌کننده مجاز خواهد بود. لذا اخذ مبالغ بیش از قیمت رسمی توسط نمایندگی‌ها تخلف بوده و قابل پیگیری است.

    3- شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو به استناد ماده 5 آیین‌نامه اجرای قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو موضوع مصوبه شماره ت/841551681هـ به تاریخ 28 فروردین 95 هیئت محترم وزیران مکلف به اخذ مجوز پیش‌فروش خودرو از وزارت صمت می‌باشند لذا شرکت‌هایی مجاز به پیش‌فروش خودرو هستند که مجوز مربوطه را از وزارت مذکور اخذ کرده باشند. در این ارتباط اظهارات شرکت‌های پیش‌فروش کننده خودرو مبنی بر اخذ مجوز از بانک مرکزی، دارا بودن شماره ثبت و ... ارتباطی با مجوز پیش‌فروش نداشته و قابل استناد نیست.

    4- تبلیغات فروش فوری خودرو به صورت اقساطی که در آن مبلغ پیش‌پرداخت خودرو و جمع مبالغ اقساط با قیمت حال حاضر بازار نسبتا برابری می‌نماید قائل اعتماد نبوده و مورد تایید این سازمان نیست و امکان تخلف عدم تحویل خودرو در آن وجود دارد. لذا به کلیه خریداران توصیه می‌شود با هوشیاری کامل نسبت به بررسی شرایط فروش اقدام و از عقد این نوع قراردادها با عرضه‌کنندگان خودداری کنند.

    5- با توجه به ممنوعیت واردات خودرو در شرایط فعلی صدور آگهی‌های تبلیغاتی برای پیش‌فروش این قبیل خودروها فاقد وجاهت است.

    6- در صورت مواجهه با موارد تخلف و یا برخورد با اینگونه آگهی‌های تبلیغاتی موضوع را از طریق سامانه تلفنی 124 و یا مراجعه به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و یا این سازمان اطلاع‌رسانی کنند تا نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو