فونیکسریمکسبهتام

نظاره‌گر جدیدترین ساخته بوگاتی باشید

عصر خودرو- جدیدترین محصول بوگاتی، ضمن یادآوری EB ۱۱۰ به‌عنوان نخستین خودروی مدرن شرکت سازنده و ۱۱۰ سالگی تأسیس بوگاتی، با تیراژ تولید ۱۰ دستگاه و قیمتی نزدیک به ۹ میلیون دلار ساخته می‌شود.

نظاره‌گر جدیدترین ساخته بوگاتی باشید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، نخستین تصاویر رسمی بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودیچی (Centodieci) برای رونمایی در فستیوال کنکور دالگانس (Pebble Beach Concours d’Elegance) منتشر شده است. از عکس‌ها می‌توان نتیجه گرفت که جدیدترین بوگاتی دنیا، در محلی خصوصی (احتمالا استودیو طراحی، مونتاژ شرکت در مولشیم فرانسه) به نمایش درآمده است؛ چراکه نماهایی از ساختمان مربوطه در تصاویر دیده می‌شوند.

    براساس اطلاعات موجود، بوگاتی EB 110 سوپراسپرت سنتودیچی از پلتفرم و تجهیزات فنی شیرون استفاده می‌کند؛ اما بازطراحی شده است تا ظاهری شبیه به EB 110 سوپراسپرت مدل 1991 داشته باشد. ساختار سپر و جلوپنجره، همراه‌با چراغ‌های و ادوات فیبرکربن، نمایی کاملا متفاوت از شیرون فراهم کرده‌اند. همچنین، رینگ‌های جدید با چند گروه LED باریک در پشت، بدنه‌ی محصول جدید بوگاتی را آینده‌نگر و چشم‌گیر نشان می‌دهند.

    تصاویر مربوط به نمونه‌ی موجود، تأکید زیادی بر ترکیب رنگ سیاه و سفید دارد. این موضوع در سرتاسر بدنه، چرخ‌ها و سپرهای طرفین دیده می‌شود. از دیگر نکات جالب توجه، نصب 5 حفره‌ی مدور در نمای جانبی است که الهام‌گرفته از نسخه‌ی کلاسیک EB 110 به‌نظر می‌رسد. احتمالا طرح 4 اگزوز با ساختار دوگانه و چیدمان عمودی در عقب هم فسلفه‌ی وجودی خاصی دارد که بعدا توسط طراحان بوگاتی توضیح داده خواهد شد.

    از دیدگاه فنی، مسلما تفاوت چندانی بین بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج و شیرون وجود ندارد. با این اوصاف، پیشرانه‌ی 8 لیتری 16 سیلندر W شکل، با 4 توربوشارژر روی EB 110 مدرن نصب شده است که قدرت 1480 اسب‌بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر فراهم خواهد کرد. نهایت سرعت محدودشده به 420 کیلومتربرساعت و زمان سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت هم، 2.4 ثانیه خواهد بود.

    اطلاعات تکمیلی از بوگاتی EB 110 سوپراسپرت سنتودیچی به محض انتشار از رسانه‌های معتبر در همین پست به اطلاع مخاطبان زومیت خواهد رسید. این محصول، بنابر اظهارات منابع مختلف، آستانه نرخ 8.9 میلیون دلار دارد و فقط با 10 دستگاه عرضه خواهد شد. پسوند سنتودیچی (Centodieci) در زبان ایتالیایی به‌معنی 110 است که می‌تواند علاوه بر کد مدل EB 110 به سالگرد تأسیس برند بوگاتی در سپتامبر (شهریور) 1909 میلادی و 110 سالگی شرکت سازنده اشاره داشته باشد.

    در سال 1987، آرتیولی با تشویق فروچیو لامبورگینی (موسس و مالک برند لامبورگینی) و چند تن دیگر از بزرگان خودروسازی ایتالیا، حق استفاده از برند و نام تجاری بوگاتی را خریداری کرد. او خط تولید جدیدی برای بوگاتی در مودنا ایتالیا فراهم نمود و تصمیم گرفت، به‌جای خودروهای سوپرلوکس، وارد بازار نوپای ابرخودروها شود. با این برنامه، پروژه‌ی بوگاتی EB 110 آغاز شد. طراحی خودرو، توسط مارسلو گاندیانی (طراح لامبورگینی میورا 1966 و لامبورگینی دیابلو 1990) انجام شد که از شخصیت‌های برجسته در استودیو برتونه بود. مدیریت فنی پروژه هم، به پائولو استانزانی (Paolo Stanzani) واگذار شد که سابقه‌‌ای طولانی در سرپرستی دپارتمان مهندسی لامبورگینی و چند تیم فرمول یک داشت.

    روز 15 سپتامبر (24 شهریور) 1991 مصادف با 110 امین سالگرد تولد اتوره بوگاتی، برای رونمایی از EB 110GT انتخاب شد. این محصول، با پیشرانه‌ی 3.5 لیتری 12 سیلندر V شکل، مجهز به 60 سوپاپ و 4 توربوشارژر بود، که 553 اسب بخار قدرت و 611 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. در مجموع، 139 دستگاه EB 110 ساخته شد که در نسخه‌های مختلف، امروزه 500 هزار تا 700 هزار دلار، ارزش کلکسیونی دارند.پس از ورشکستگی آرتیولی، در سال 1995 حقوق تجاری بوگاتی به شرکت آلمانی دوئر (Dauer Sportwagen) واگذار شد و سرانجام در ماه می‌(اردیبهشت‌ماه) 1998، اتفاق تاریخی برای بوگاتی رقم خورد و فولکس واگن، به مالکیت این برند رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو