فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد عدم افزایش کرایه اتوبوس به ستاد مرکزی اربعین

عصر خودرو- معاون سازمان راهداری از پیشنهاد عدم افزایش کرایه زائران در اربعین امسال به ستاد مرکزی اربعین خبر داد و گفت: برای مسیرهایی که در برگشت اتوبوس‌ها مسافر ندارند قاعدتا باید کرایه‌ها بر اساس مجموع نرخ رفت و برگشت محاسبه شود.

پیشنهاد عدم افزایش کرایه اتوبوس به ستاد مرکزی اربعین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، مهران قربانی در خصوص قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین اظهار کرد: طی نامه‌ای که به ستاد مرکزی اربعین حسینی ارسال کرده‌ایم پیشنهاد داده‌ایم که کرایه حمل زائران در این ایام مانند سال گذشته باشد.

    وی توضیح داد: بر این اساس نرخ بلیت اتوبوس برای اربعین امسال افزایش نیابد و همانند نرخ ایام اربعین 97 باشد.

    وی با یادآوری این‌که طی چند روز آینده ستاد اربعین در این باره نظر خود را اعلام خواهد کرد، تصریح کرد: برای مسیرهایی که در برگشت اتوبوس‌ها مسافر  ندارند قاعدتا باید کرایه‌ها بر اساس مجموع نرخ رفت و برگشت محاسبه شود.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری با بیان " باید دید نظر ستاد اربعین در این‌باره چیست" ، گفت:‌ فرض ما بر این است که این ستاد با پیشنهاد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای ثابت ماندن کرایه حمل زائران عتبات عالیات موافقت خواهد کرد.

    قربانی افزود: دوشنبه هفته آینده ستاد اربعین تشکیل جلسه داده و در این رابطه اعلام نظر خواهد کرد.

    وی همچنین از اجرای طرح‌های ویژه جابجایی زائران اربعین حسینی از 17 مهرماه تا سوم آبان ماه به مدت 17 روز  خبر داد و گفت: در 5 روز اوج سفرهای بازگشت اربعین ( تا 29 مهر 98) 3 شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک به عنوان پایانه‌های مسافربری معین برای مرز مهران تعیین شده‌اند، ادامه داد: از این رو اتوبوس‌های برون‌شهری در اوج سفرهای بازگشت از مبدا مهران فقط به پایانه‌های معین سرویس‌دهی خواهند کرد.

    وی با بیان این‌که در اوج سفرهای اربعین زائران در زمان بازکشت از مرز مهران به مقاصد شهر‌های قم، ساری، گرگان، مشهد، بجنورد از پایانه مسافربری  معین همدان منتقل خواهند شد، تصریح کرد:‌ در ایام اوج سفرهای اربعین زائران در زمان بازگشت از مرز مهران به مقاصد شهرهای اراک، شهر کرد، یزد، اصفهان و خرم آباد  از پایانه معین اندیمشک منتقل خواهند شد.   زائران به مقاصد شهرهای کرج، رشت، سنندج، قزوین، سمنان، زنجان، تهران، اردبیل، ارومیه، تبریز از پایانه مسافربری معین کرمانشاه منتقل خواهند شد.

    وی تاکید کرد: استان های خوزستان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، یزد و اصفهان نیز باید برای ورود و خروج به کشور عراق از مرز چذابه استفاده و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر باید برای ورود و خروج به کشور عراق از مرز شلمچه استفاده کنند. در ضمن استان‌های اصفهان، فارس و کرمان می‌توانند از هر دو مرز چذابه و شلمچه تردد کنند.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری با بیان این‌که برای تردد از مرز خسروی بسته به شرایط مقرر از سوی مراجع ذی‌ربط  تعیین مسیر و اطلاع رسانی متعاقبا انجام خواهد شد، اظهار کرد:‌ برای اربعین امسال با تمهیدات اتخاذ شده، لاستیک تشویقی برای اتوبوس‌هایی که 3 سرویس به مرزها یا 3000 کیلومتر کارکرد در ایام اجرای طرح داشته باشند تخصیص داده خواهد شد. 

    قربانی تاکید کرد: همچنین ارائه سرویس‌های دربستی به سایر نقاط داخل کشور در ایام  طرح (17 مهر تا 3 آبان) ممنوع است، البته ارائه سرویس‌های دربستی یکسره برای ناوگان مسافری ترانزیت با حد اکثر سن 5 سال، صرفا تا قبل از ایام اوج سفرهای بازگشت  زائران ( 25 مهرماه ) امکان پذیر بوده و ناوگان مشمول، موظف است 24 ساعت پس از خروج از مرز به کشور  باز گردد. در ضمن  خروج سرویس‌های دربستی در ایام اوج سفر بازگشت زائران ممنوع است.

    به گفته وی، ارائه سرویس‌های دو سره برای ناوگان مسافری ترانزیت ایرانی با حداکثر سن 3 سال صرفا برای اعزام گروهی جانبازان و معلولان(ویلچری) دارای معرفی‌نامه از نهاد‌های ذی‌ربط و تایید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میسر خواهد بود. از سوی دیگر ارائه سرویس‌ دربستی دو سره برای ناوگان عراقی فقط با داشتن قرارداد با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایرانی امکان‌پذیر خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو