فونیکسریمکسبهتام

سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی:

۵۶ درصد از آمار تصادفات در خراسان رضوی مربوط به عابرین پیاده است

عصر خودرو- سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه ۵۶ درصد از جان‌باختگان آمار تصادفات در سال ۹۷ در استان و در شهر مشهد، عابر پیاده بوده‌اند، گفت: این آمار در سال ۹۸، به ۵۵ درصد رسیده است.

۵۶ درصد از آمار تصادفات در خراسان رضوی مربوط به عابرین پیاده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ حمیدرضا دهنوی، سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری خود در خصوص طرح‌های ویژه ترافیکی اول مهرماه که در ایستگاه شش پلیس راهور برگزار شد، اظهار کرد: در پنج ماه اول سال 98، شاهد کاهش شش درصدی تصادفات فوتی در استان بوده‌ایم.

    وی با بیان اینکه 56 درصد از جان‌باختگان آمار تصادفات در سال 97 در استان و در شهر مشهد، عابر پیاده بوده‌اند، افزود: این آمار در سال 98، به 55 درصد جان‌باخته رسیده که کاهش چندانی را نشان نمی‌دهد.

    دهنوی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف مهم پلیس ناجا، هوشمندسازی است، تصریح کرد: زیرساخت‌های خوبی در حوزه هوشمند‎سازی ترافیک در شهر وجود دارد.

    سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: ارسال پیامک تخلفاتی، توسط دوربین‌های ثبت تخلفات ارسال و بلافاصله پس از ارسال پیگیری خواهد شد لذا طی سه ماه آینده، هوشمندسازی تقریبا کامل خواهد شد.

    وی گفت: مهم‌ترین اهداف پلیس راهور افزایش طرح‌های ترافیکی است. اولین طرح ویژه ترافیکی، دهه اول محرم ویژه برپایی خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بود.

    دهنوی با بیان اینکه طرح ترافیکی پلیس راهنمایی رانندگی در تاسوعا و عاشورای حسینی به نحو مطلوبی برگزار شد، ابراز کرد: طرح ترافیکی شروع مدارس، در دهه آخر شهریور ماه با توجه به تحرک بیشتر خانواده‌ها، ترافیک معابر شهری نسبت به روزهای قبل افزایش پیدا کرده و 25 تا 30 درصد ترافیک بیشتر شده‌است.

    سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص طرح بازگشایی با اشاره به اینکه در سطح استان خراسان‌رضوی حدود یک میلیون و 300 هزار نفر دانش‌آموز داریم، گفت: نیاز به طرح ویژه ترافیکی در این ایام هستیم تا شاهد روان‌سازی و بازگشایی گره‌‎های‌ترافیکی در سطح شهر باشیم.

    وی با بیان اینکه تقریبا حدود شش هزار تخلف در مشهد انجام گرفته‌است، افزود: تصادف منجر به جرح و فوت در سرویس‎های مدارس نداشته‌ایم لذا در این حوزه یکی از موفق‌ترین استان‌ها بوده‌ایم. تأمین خودروی‌های سرویس مدارس با شهرداری است و راهور تنها وظیفه نظارت بر امور را دارد.

    دهنوی ادامه داد: در هر مدرسه پنج نفر به عنوان پلیس‌یار نوجوان معرفی می‌شوند. و دوره دوم متوسطه پنج نفر پلیس‌یار جوان ملبس به لباس متحدالشکل می‌شوند که رابط ترافیک با پلیس راهنمایی‌رانندگی خواهند شد.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو