فونیکسریمکسبهتام

جزییاتی از شرایط و نحوه فعالیت در سرویس مدارس

عصر خودرو- معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سرویس‌های دانش‌آموزی باید از صحت و سلامت کامل فنی برخوردار باشند.

جزییاتی از شرایط و نحوه فعالیت در سرویس مدارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رضا قاضی که در یک برنامه رادیویی با موضوع بررسی معضلات ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی جدید صحبت می‌کرد با بیان اینکه در حال حاضر ایاب و ذهاب دانش آموزان یکی از مهم ترین دغدغه‌های سازمان تاکسیرانی است گفت: کارگروه ماده 18 بر اساس دستورالعمل ایاب و ذهاب دانش آموزی، به دبیری شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی و ریاست سازمان آموزش و پرورش در حوزه سرویس مدارس فعالیت‌های مختلفی را پیش می برد.

    معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: در این کارگروه نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان و شهرداری حضور دارند.همچنین این کارگروه از ابتدای سال 98 تا به امروز 5 جلسه با موضوعات مختلف برگزار کرده است.

    قاضی افزود: در حال حاضر کمیته‌های کارشناسی متعددی در کنار فعالیت کارگروه ایاب و ذهاب دانش آموزان مشغول به کار هستند.

    وی تصریح کرد: نماینده فرماندار و پلیس راهور معمولا در کارگروه ماده 18 حضور پیدا می کنند.

    معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت سامانه سپند در کشور، اظهار کرد: این سامانه در حال حاضر به صورت کامل و جامع در وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی تهران مورد پیاده سازی و اجرا قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه سامانه سپند توسط اتحادیه تاکسیرانی کل کشور راه اندازی شده است گفت: هر مجموعه فعال در رشته حمل و نقل می تواند برای فعالیت در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی در سازمان تاکسیرانی درخواست ثبت کند. افراد متقاضی به کار در حوزه حمل و نقل دانش آموزی در صورتی اجازه فعالیت می گیرند، که مورد احراز و تایید سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش قرار بگیرند.

    معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به شرایط اختصاصی راننده سرویس مدارس، گفت: راننده سرویس باید حداقل 23 سال داشته باشند و حتما دارای گواهینامه باشد. همچنین خودرویی که در راستای سرویس دانش آموزی خدمت رسانی می کند باید از صحت و سلامت کامل برخوردار باشد.

    در ادامه محمد حقانی -عضو سابق شورای شهر تهران و مشاور عالی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که مردم باید در فاصله میانی تولید و مصرف، اختیار عمل داشته باشند، گفت: ما در بسیاری از مسائل غیر استراتژیک باید اختیار عمل را به مردم واگذار کنیم. همچنین مدرسه و خانواده‌ها بهتر از هر نهاد یا اشخاصی دیگر می توانند در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی به تصمیم درست در تعیین تعرفه برسند.

    وی افزود: هر مدرسه در ایران به تناسب شرایط و وضعیت مالی خود و دانش آموزانش می تواند تعرفه در حد توان خود را تعیین کند.

    محمد حقانی با بیان این که دانش آموزان سرمایه‌های آینده این کشور هستند، عنوان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار زیاد وزارت آموزش و پرورش در آینده سازی کشور می توان گفت که هر چه هزینه در این راه بگذاریم باز هم کم است.

    وی اضافه کرد: بسیاری از شرایط و راهکارهای مرتبط با وزارت آموزش و پرورش را نمی توان در داخل اتاق‌های دربسته تصمیم گیری کرد.همچنین شایسته است که آموزش و پرورش با صدور اجازه به مدارس سراسر کشور زمینه‌ای را فراهم سازد که مدرسه ها و خانواده‌ها خودشان در حوزه انتخاب و شرایط سرویس‌های دانش آموزی به نتیجه برسند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو