فونیکسریمکسبهتام

محمودی شاه نشین:

مسئولان برای ساماندهی تردد موتورسواران باید ضوابطی ایجاد کنند

عصر خودرو- این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وضعیت تردد موتورسواران باید ساماندهی شود از مسئولان مربوطه در حوزه شهری و دولت خواست تا ضوابطی را برای ایجاد نظم در این بخش ایجاد کنند.

مسئولان برای ساماندهی تردد موتورسواران باید ضوابطی ایجاد کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل خانه ملت ، محمد محمودی شاه نشین در مورد انتشار خبری مبنی براینکه شهرداری در رابطه با دلایل تردد نابسامان موتورسیکلت‌ها توپ را به زمین مجلس انداخته و معتقد است باید نمایندگان به ایجاد قانون در این زمینه بپردازند، گفت: طبیعی است که وضعیت کنونی تردد موتورسیکلت‌های دوزمانه که در حال از بین رفتن است و حتی چهار زمانه‌ها هم محیط زیست را با مشکلاتی مواجه کرده و هم به معضل ترافیک دامن می‌زند.

    تمام مسئولان در پی جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی بجای موتورهای فسیلی هستند

    نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هیچ فردی منکر این موضوع نیست که باید وضعیت تردد موتورسواران ساماندهی شود، کما اینکه هم قانونگذاران، هم مدیران حوزه شهری فعال در شورای شهر و شهرداری و هم سیوینگ‌های انرژی و هم مسئولان محیط زیست به دنبال این هستند که موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌هایی شود که به صورت فسیلی کار می‌‎کنند.

    وی تصریح کرد: همه مسئولان مربوطه باید برای ساماندهی وضعیت تردد موتورسواران ورود پیدا کنند، اما بخشی از مقررات مرتبط با آن را باید شورای شهر مصوب کند و بخشی را نیز شورای عالی استان ها طرحی برای آن تدوین کند و به مجلس بفرستد تا در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته سپس در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تاکنون شورای عالی استان‌ها حدود 15 نوع طرح و لایحه به ویژه در دو سال اخیر برای موارد مختلف تهیه کرده و فرستاده است.

    محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مجلس با ارائه طرحی به این موضوع ورود پیدا کند، به دلیل وجود سایر اولویت‌ها امری زمان‌بر است، اما به طور قطع حوزه مربوط به دولت می‌تواند در قالب ارائه لایحه یا شورای شهر در قالب مصوبات لازم اجرای شورای عالی استان‌ها همچون مقرراتی که در شرایط کنونی برای طرح ترافیک و نحوه وصول عوارض وجود دارد، برای این حوزه نیز مقرراتی ایجاد کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: شورای شهر می‌تواند برای تردد موتورسیکلت‌ها نیز ضوابطی اعم از نحوه ورود و خروج و حجم سیلندر ایجاد کند، اما چنانچه منظور مشوق‌های تعیین شده در مالیات بر ارزش افزوده باشد باید مجلس یا دولت یا شورای عالی استان‌ها پیشنهاد دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو