فونیکسریمکسبهتام

کف قیمت موتورسیکلت برقی در بازار چند است؟

حل مشکل گرانی نرخ باتری

عصر خودرو- این روزها بحث موتورسیکلت‌های برقی داغ‌تر از گذشته شده است اما همچنان مشکلاتی نظیر گرانی باتری و مکان شارژ مناسب برای آن‌ها وجود دارد.

کف قیمت موتورسیکلت برقی در بازار چند است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،  با توجه به گرانی‌های شدید خودرو، بسیاری از افراد به سمت خرید موتورسیکلت می‌روند. در این میان نمونه‌های برقی نیز اخیرا طرفداران بیشتری پیدا کرده و قشرهای مختلفی به دنبال خرید این نوع موتورسیکلت‌ها هستند. اما در این میان قیمت بالا، گرانی باتری و مشکلات شارژ در پارکینگ ساختمان‌ها وجود دارد. برای صحبت پیرامون مسائل ذکر شده، میز گردی در گسترش‌نیوز با حضور عباسعلی رضایی، بنیانگذار کویر موتور و رحیم خداپسند، مدیرعامل این شرکت برگزار شد که در ادامه گزارش، مشروح صحبت‌ها را می‌خوانید.قیمت موتورسیکلت‌های برقی در بازار

    رضایی درباره موتورسیکلت‌های برقی و قیمت آن‌ها گفت: برقی‌ها زمانی که به بازار آمدند به شدت دارای مشکل باتری مواجه بودند زیرا باتری‌ها قیمت 3 الی 4 میلیون تومانی در بازار به فروش می‌رسد. ما این مشکل را حل کردیم و باتری‌هایی که در بازار حدود 4 میلیون تومان قیمت دارند را به قیمت 1 میلیون و 800 هزار تومان به مشتری دهیم. این ضرر را می‌دهیم تا موتورسیکلت برقی مورد استقبال قرار گیرد و باتری‌های کهنه را می‌گیریم و نمونه نو به مشتریان می‌دهیم. لازم به ذکر است که عمر باتری حداقل یک سال است و کف قیمت موتورسیکلت‌های برقی از 9 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 13 میلیون تومان نیز می‌رسد. قیمت موتورسیکلت‌های بنزینی نیز بین 11 الی 15 میلیون تومان قرار دارد.

    رضایی در ادامه صحبت‌ها افزود: هر کسی نمی‌تواند از موتورسیکلت‌های برقی استفاده کند و بستگی به نوع کاربری آن دارد. پیک موتوری که در روز می‌خواهد 150 کیلومتر مسافت را طی کند نمی‌تواند از موتورسیکلت برقی بهره لازم را ببرد. موتورسیکلت‌های برقی به طور کلی برای دانشجویان و کارمندان می تواند مناسب باشد؛ افرادی که در روز نهایتا 30 کیلومتر مسافت را طی می‌کنند. برخی از مواقع در خانه‌ها و پارکینگ‌ها امکان شارژ موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد و این مسئله باید با شهرداری حل شود. شهرداری باید از سازندگان منازل بخواهد که در هر ساختمان چند پریز برای شارژ موتورسیکلت قرار دهد و ساکنین نیز موظف به پرداخت هزینه شارژ باشند.

    وضعیت بومی‌سازی موتورسیکلت در کشور

    خداپسند درباره وضعیت داخلی‌سازی موتورسیکلت‌ها گفت: در خصوص موتورسیکلت‌های پرمصرف تقریبا 60 درصد بومی‌سازی صورت گرفته است. حدود 40 درصد از قطعات و بخش‌های مربوط به موتورسیکلت‌های پرمصرف نیز از خارج کشور وارد می‌شود که 35 درصد از آن به بخش پیشرانه تعلق دارد. بحث بومی‌سازی به طور کلی برای موتورسیکلت‌ها به غیر از پیشرانه مسئله‌ای اقتصادی و در حال انجام است. اگر پیشرانه را در بخواهیم در داخل تولید کنیم اقتصادی نیست اما این کار به سادگی قابلیت انجام را دارد. تنوع بالای پیشرانه‌ها و در مقابل مصرف پایین باعث می‌شود که بحث تولید داخلی پیشرانه‌ها برای موتورسیکلت وارد نشویم.

    وی ادامه داد: چین، اروپا و هند در حال ساخت انواع پیشرانه برای موتورسیکلت‌ها هستند. پیش از این چینی‌ها تا حدود 70 درصد بازار ایران را تامین می‌کردند و مابقی به کشورهای اروپایی و هند مربوط میشد. اما در حال حاضر حدود 70 درصد بازار ایران متعلق به کشور هند است و پیشرانه‌ها به صورت فول ckd به ایران وارد می‌شوند. به طور کلی کیفیت را نمی‌توان به کشور سازنده ارتباط داد بلکه به درخواست و میزان هزینه صرف شده مربوط می‌شود.

    ماجرای نصب سیستم انژکتور روی کاربراتوری‌ها

    خداپسند در خصوص سوار کردن سیستم انژکتوری روی موتورسکلت‌ها گفت: یک سری شرکت‌ها اختصاصا در حال فعالیت روی سیستم انژکتور برای موتورسیکلت‌ها هستند که در این زمینه نیز موفق بوده‌اند. در حال حاضر بسیاری از پیشرانه‌ها بدون سیستم سوخت‌رسانی به ایران وارد می‌شوند و سیستم انژکتور روی آن‌ها نصب خواهد شد. اما ترجیحا صنعت‌گران باید به این نکته توجه کنند که پیشرانه‌های با پایه سیستم انژکتوری را وارد کنند. متاسفانه اخیرا شرکت‌ها، پیشرانه‌های پایه کاربراتوری را می‌خرند و بعد از باز کردن سیستم کاربراتور سیستم انژکتور روی آن‌ها نصب می‌کنند. در اصل این موتورسیکلت‌ها استاندارد آلایندگی را نیز پاس می‌کنند اما بعد از مدتی استفاده آلایندگی آن‌ها بازمی‌گردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو