فونیکسریمکسبهتام

۲کلاهبرداری میلیاردی با فروش خودروهای امانی

عصر خودرو- ۲ کلاهبردار که با اجاره کردن نمایشگاه خودروهای امانتی فروشندگان را می‌فروختند و بیش از یک و نیم میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌ بودند دستگیر شدند.

۲کلاهبرداری میلیاردی با فروش خودروهای امانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، سرهنگ کارآگاه چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: بیست و پنجم فروردین ماه امسال خانمی میانسال با مراجعه به دادسرای ناحیه 6 تهران از صاحب یک نمایشگاه فروش خودرو به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. پس از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس در اختیار کارآگاهان، مبارزه با جرائم کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

     

    وی در ادامه افزود: شاکی با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت، خودوری شخصی گرانقیمت ( رنو کلیوس ) خود را برای فروش در نمایشگاهی در خیابان مطهری به شخصی بنام " یاسر 40 ساله" تحویل دادم و او بدون اطلاع من با قیمتی کمتر از عرف بازار خودرو را به مبلغ 500 میلیون تومان فروخته و پس از دریافت پول متواری شده است.

    سرهنگ چهری ادامه داد: کارآگاهان در بررسی‌های بیشتر متوجه طرح سه شکایت مشابه به این شیوه شدند که متهم به همین شیوه از آنها کلاهبرداری کرده بود.

    کارآگاهان در جریان تحقیقات میدانی متوجه شدند دو مرد به نام‌های یاسر و حامد با معرفی خود به عنوان نمایشگاه‌دار با اجاره‌کردن نمایشگاه اعتماد شهروندان را جلب کرده و با وعده این که خودروی شما را با نرخ بالاتر از بازار می‌فروشیم خودروهای گران نرخ و اسناد آن را از مالکان تحویل گرفته و پس از فروش قولنامه‌ای، خودروها را با نرخ پایین‌تر از نرخ بازار پول آن را را که مبلغ یک و نیم میلیارد تومان فروخته بوده به جیب زده و متواری شده‌اند.

    رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت کارآگاهان در گام بعدی مالک نمایشگاه را شناسایی و از او تحقیق کردند. وی گفت که مغازه‌اش را به فردی که خود را حامد معرفی کرد برای ایجاد نمایشگاه فروش خودرو اجاره داده است. بعد از به‌دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه حامد در محدوده خیابان مطهری شدند و 19 آبان ماه طی یک عملیات پلیسی او را دستگیر و به پایگاه منتقل کردند.

    سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: بدنیال دستگیری حامد و اعتراف او به کلاهبرداری بود که کارآگاهان متوجه شدند یاسر به شهری در غرب کشور کشور گریخته و قصد خروج از کشور را دارد که بلافاصله با هماهنگی بازپرس پرونده یک تیم مجرب به شهرستان ماکو مراجعه و یاسر را قبل از خروج از کشور دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری از مالباختگان اعتراف کرد.

    سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری هر دو متهم پرونده، متهمان با صدور قرار قانونی جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی می‌باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط