فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۲۹۴۴«

قاچاق بنزین ارزان برای تولید کوکایین در کلمبیا

عصر خودرو- روزانه بنزین به ارزش سه میلیون دلار از کشورهای همسایه به کلمبیا قاچاق شده و برای فعالیت‌های صنعت کوکایین قدرتمند این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قاچاق بنزین ارزان برای تولید کوکایین در کلمبیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، سوخت هرچه که باشد دیزل، کروسن، سوخت جت یا بنزین، برای تولید کوکایین ضروری است. تقاضا برای سوخت در کلمبیا مشکلاتی را برای کشورهای آمریکای لاتین به خصوص اکوادور که از قاچاق سوخت ارزان خود به شدت لطمه دیده، ایجاد کرده و در عوض به فعالیت‌های کارتل‌های مواد مخدر که از بنزین ارزان برای تولید کوکایین استفاده می‌کنند، رونق بخشیده است.

    مواد اولیه شیمیایی از جمله سوخت، هزینه شماره یک در تولید کوکایین است و به معنای آن است که کارتل‌های موادمخدر انگیزه بالایی برای یافتن ارزان‌ترین منابع ممکن بنزین دارند و اغلب کمبود این مواد شیمیایی اولیه است که باعث تعطیلی لابراتورهای کوکایین می‌شود.

    به همین دلیل کلمبیا بنزین، کروسن و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید این ماده مخدر را سهمیه‌بندی کرده است اما اقدامات این کشور به دلیل بنزین ارزان فراوانی که در کشورهای همسایه یافت می‌شود، کافی نبوده است. حدود 38 لیتر یا 10 گالن بنزین برای تولید تنها یک کیلوگرم کوکایین لازم است یعنی فرآیند تولید کوکایین هر سال 9.21 میلیون گالن بنزین مصرف می‌کند.

    بنزین قاچاق، بحرانی را برای کشورهای آمریکای لاتین مانند اکوادور ایجاد کرده که بنزین در آنجا به دلیل یارانه‌های دولتی فوق العاده ارزان است. اکوادور برآورد کرده که حدود 431 میلیون لیتر سوخت سالانه به کلمبیا قاچاق می‌شود که هر سال 212 میلیون دلار زیان به همراه دارد.

    همچنین قاچاق بنزین از ونزوئلا هم که می‌تواند کمتر از یک پنی به ازای هر لیتر خریداری شود، برای تجارت موادمخدر بسیار سودآورتر است اما تولید بنزین در ونزوئلای بحران زده دشوار است و بنابراین تهیه سوخت ونزوئلا ممکن است دشوارتر باشد. اما همین اواخر مقامات ونزوئلایی 772 هزار لیتر نفت به ارزش میلیون‌ها دلار را متوقف کردند که در مسیر قاچاق به کلمبیا بود.

    پس از این که شرکت نفتی دولتی PDVSA هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، برخی از مسیرهایی که پیش از این برای قاچاق بنزین از ونزوئلا به کلمبیا مورد استفاده قرار می‌گرفتند اکنون خلوت شده‌اند.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، قاچاق بنزین در آمریکای لاتین کسب و کار پرورونقی است که عمدتا به نیروی انسانی متکی است و یک فرآیند بدون نیاز به اطلاعات فنی بالا بوده که با استفاده از وسایل حمل و نقل متعدد انجام می‌گیرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو