فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد؛

جلوگیری از تردد خودرو‌ها در شرایط جوی نامناسب

عصر خودرو-سردار هادیانفر گفت: در صورت عدم وجود شرایط جوی، تردد خودروها در محورها نباید صورت بگیرد.

جلوگیری از تردد خودرو‌ها در شرایط جوی نامناسب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در کمیته مشترک طرح ویژه زمستانی سال 98 پلیس راهور گفت: سه محل برای انجام رزمایش زمستانی 98 پیش بینی شده است، دانشگاه علوم انتظامی پلیس، پارک ولایت و آبعلی جزو این سه محل پیش بینی شده هستند.

    وی افزود: با نظر اعضای حاضر در جلسه طرح ویژه زمستانی سال 98 در دانشگاه علوم انتظامی امین با حضور دستگاه‌های ذی ربط اجرا خواهد شد.

    سردار هادیانفر گفت: براساس دریافت نظرات سازمان هواشناسی دریافتیم که زمستان امسال علی رغم کم بارش بودن آن، هوای سردی را خواهد داشت.

    او افزود: در خصوص ایمنی اتوبوس‌های بین شهری باید تمام معاینه فنی‌های اتوبوس‌ها بررسی شود و تمام شرایط عدم توقف اتوبوس با مسافران بررسی شود حداقل یکبار معاینه فنی برای زمستان در خصوص بررسی اتوبوس‌ها انجام شود.

    بیشتربخوانید: افزایش قیمت بنزین مصرف سوخت را کاهش نداده‌ است

    رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: باید در صورت عدم برقراری شرایط جوی اتوبوس‌ها به راه نیفتند و جان مسافران برای مسائل مختلف به خطر نیفتد، اگر شرایط جوی مناسب نبود باید از انجام سفر‌ها جلوگیری شود.

    وی افزود: یک‌تریلر اگر در مسیر برفی از مسیر خود خارج شود باعث می‌شود هم خودش خسارت ببیند هم وسایل نقلیه دیگر را دجار خطر کند، پس باید از تردد تریلر‌ها و دیگر خودرو‌ها در جاده‌ها و محور‌های نامساعد جوی جلوگیری شود.

    سردار هادیانفر گفت: باید در شرایط سوء کاهش تردد شکل بگیرد تا تلفات ما در جاده‌ها کاهش پیدا کند، در هر صحنه حادثه اگر ارگان و مسئول جاده‌ای زودتر از دیگری به صحنه آمد باید دستگاه‌های دیگر را مطلع کند و تا رسیدن سایر دستگاه‌ها امورات را مدیریت کند.

    وی افزود: اوج همکاری دستگاه‌ها امسال در سفر اربعین ملاحظه شد که بهترین‌هماهنگی را داشتیم و این همکاری مثال زدنی بود.

    رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در زمستان سال گذشته تقریبا 3 هزار 670 نفر بر اثر تصادف جان خود را در شهر‌ها از دست دادند، خستگی، خواب آلودگی و انحراف به چپ از عمده مسائل بود که منجربه تصادف شد.

    وی افزود: پارسال 65 درصد تصادفات ما در محور‌های اصلی کشور اتفاق افتاد، 26 درصد در محور‌های فرعی و 9.1 درصد نیز در محور‌های روستایی رخ داد.

    سردار هادیانفر گفت: درسال گذشته 66 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهر‌ها رخ داده است، هموطنان با شتاب و عجله نباید رانندگی کنند که به خاطر ذوق زودتر رسیدن به مقصد منجربه ایجاد حادثه می‌شوند.

    وی افزود: 27 استان درگیر طرح ما خواهند بود و 102 پاسگاه هدف برای انجام امور را تعیین‌کردیم، 111 گردنه خطرناک برفگیر داریم که باید این‌گردنه‌ها تحت رصد باشند.

    رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال گذشته 40 درصد علت تصادفات ما عدم توجه به جلو بود و منجربه واژگونی خودرو‌ها می‌شد. ابلاغ کردم تا در محور‌ها در صورت واژگونی خودرو‌ها باید این خودرو‌ها به همان شکل واژگون شده در مسیر بمانند تا سایرین این صحنه را ببینند، دستور دادم تا چند سرباز هم برای مراقبت از آن‌در صحنه‌ها بمانند و نباید خودرو‌های واژگون شده از صحنه تصادفات برداشته شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو