فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای :

کاهش ۲۰ درصدی اتوبوس‌های شهر تهران

تاکسی‌های اینترنتی حمل و نقل عمومی محسوب نمی‌شوند

عصر خودرو- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت:تاکسی‌های اینترنتی نو ظهور از نظر کارشناسان حمل و نقل عمومی محسوب نمی‌شوند.

کاهش ۲۰ درصدی اتوبوس‌های شهر تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران   با بیان اینکه در تمام دنیا یکی از اهداف اصلی اصلاح قیمت سوخت این است که در کنار آن هم آلودگی هوا کم شود، هم مصرف بنزین کاهش یابد و هم درآمد‌های پایدار افزایش یابد، گفت: بخش عمده‌ای از این اهداف با رویکرد توسعه حمل و نقل همگانی رخ می‌دهد و لذا در قوانین ما هم آمده که باید منابع درآمدی ناشی از اصلاح قیمت سوخت عمدتاً در حوزه حمل و نقل عمومی و به صورت هدفمند هزینه شود.
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل عمومی تهران به عنوان پایتخت ایران به شدت نابسامان است.

    او با بیان اینکه تعداد قطار‌های شهری تهران پایین است گفت: با افزایش قطار‌های شهری می‌توانیم بیش از دو، سوم سفر‌های شهری را افزایش دهیم.

    سالاری با بیان اینکه عمر اتوبوس‌های شهری به شدت افزایش یافته و از دامنه زمانی استاندارد خارج شده، اظهار کرد: بر همین اساس هاشمی رئیس شورای شهر نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نوشت که در آن اعلام کرده بود اتوبوس‌های تهران به جای آن که طبق برنامه 5 ساله سوم 30 درصد افزایش داشته باشند به خاطر فرسودگی و از رده خارج شدن 20 درصد کاهش یافته‌اند.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های تهران از بیش از 7 هزار دستگاه به کمتر از 6 هزار اتوبوس رسیده است، گفت: عمر اتوبوس‌ها هم در این دوره 5 ساله از 5 سال به 11 سال رسیده است.

    او با بیان اینکه تعداد قطار‌های مترو به نسبت کیلومتر خطوط فعال از 1.1 در سال 91 به 8 دهم در سال جاری کاهش یافته اظهار کرد: در این مدت طول خطوط بیشتر شده و به جز چند قطاری که اخیراً اضافه شد در مجموع تعداد قطار‌ها ثابت مانده است.

    سالاری با بیان اینکه بیش از 300 بار شاهد توقف و خرابی اتوبوس‌ها در شهر بودیم، گفت: مترو هم به دلیل کمبود واگن دچار برخی تأخیر‌ها است و لذا گاهی اوقات شاهد خرابی‌های مصداقی هم هستیم.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه ظرفیت اتوبوسرانی تهران در 10 سال گذشته از 3.2 میلیون سفر به 2.3 میلیون سفر کاهش یافته، اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی و موتورسیکلت جایگزین اتوبوس‌ها شده‌اند و سفر از حوزه حمل و نقل عمومی به حمل و نقل خصوصی جابجا شده است.

    او در پایان گفت: تاکسی‌های اینترنتی نو ظهور از نظر کارشناسان حمل و نقل عمومی محسوب نمی‌شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو