فونیکسریمکسبهتام

هزینه گاز سوز کردن خودرو‌ها چقدر است؟

عصر خودرو- معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: حجم مخازن گازی و نوع کیت بسته به نوع خودرو متفاوت است بنابراین هزینه دوگانه سوز کردن بین ۳ تا ۵ میلیون تومان متغیر است.

هزینه گاز سوز کردن خودرو‌ها چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، حمید قاسمی ده چشمه معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ظرفیت جایگاه‌های سی ان جی در کشور اظهار کرد: افزایش ظرفیت گازدهی تا 100 درصد، با ظرفیت فعلی امکان پذیر است و می‌توان این ظرفیت را با همین تجهیزات تا 40 میلیون مترمکعب افزایش داد.

    معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: تبدیل خودرو‌های گاز سوز اقدامی مشترک میان وزارت نفت، سازمان استاندارد و وزارت صمت است و سامانه اطلاعات جامع خودرو‌های گازسوز کشور هم اکنون آماده ثبت اطلاعات متقاضیان است.

    وی افزود: مالکان خودرو می‌توانند در سامانه اطلاعات جامع خودرو‌های گازسوز ثبت نام کنند و در قدم اول اولویت با خودرو‌های پرمصرف مانند وانت، نیسان و مسافربر‌هایی با تردد بالای 200 کیلومتر در ماه است.

    قاسمی با بیان اینکه 20 تا 25 درصد استفاده از سی ان جی افزایش یافته است تصریح کرد: درخواست‌های زیادی به صورت سازمان نیافته در این سامانه ثبت شده است.

    وی ادامه داد: پس از ثبت نام در سایت، بنا بر موقعیت جغرافیایی محل زندگی متقاضی، پیامکی با محتوای آدرس نزدیک‌ترین واحد مجاز  ارسال می‌شود.

    معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: روند ثبت نام در سایت به سرعت انجام می‌شود و مرحله نوبت دهی بر اساس زمان ثبت نام است و روزانه بین 20 تا 30 هزار خودرو بر اساس نوبت دهی و ظرفیت موجود، به مراکز تبدیل معرفی می‌شوند.

    قاسمی بیان کرد: یک میلیون خودرو وانت داریم که باید ظرف مدت یک سال تبدیل به دوگانه سوز شوند، برای سال اول برنامه تبدیل 70 درصد خودرو‌ها به دوگانه سوز را در نظر گرفته ایم.

    وی با اشاره به هزینه گازسوز کردن خودرو‌ها بیان کرد:حجم مخازن گازی و نوع کیت بسته به نوع خودرو متفاوت است بنابراین هزینه دوگانه سوز کردن خودروها بین 3 تا 5 میلیون تومان متغیر است.

    این مقام مسئول تصریح کرد: مشوق‌هایی برای افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت از قبیل افزایش کارمزد جایگاه‌ها و تهیه زمین در شهر‌های بزرگ در نظر گرفته شده است، به دنبال ایجاد جایگاه‌ها در کنار میادین میوه تره بار و پایانه‌های مسافربری هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو