فونیکسریمکسبهتام

آغاز طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آذر ۹۸

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز طرح زمستانی راهداری امسال از ۲۰ آذرماه خبر داد و گفت: این طرح به صورت رسمی تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

آغاز طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آذر ۹۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،  عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: امسال قرارگاه مرکزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی کشور با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی لازم بین متولیان ملی و استانی راهداری زمستانی در حوزه جاده‌ای متشکل از 25واحد کاری تشکیل شد. از طریق این قرارگاه مرکزی سیاست‌های کلی، برنامه عملیاتی و دستورالعمل‌های راهداری زمستانی ابلاغی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور، مدیریت، هدایت و رصد می‌شود.وی افزود: طرح راهداری زمستانی امسال از به صورت رسمی از 20 آذرماه در قالب مراسم رسمی با حضور مقامات ارشد پلیس راهور ناجا، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط آغاز می‌شود و تا 20فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

    وی با اشاره به آمادگی تجهیزات و امکانات قرارگاه مرکزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی کشور، گفت: در قالب این قرارگاه 940 راهدارخانه ثابت و سیار، 9600 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین، 12 هزار نیروی راهدار در آماده باش کامل قرار دارند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تدابیر لازم برای تامین ماشین‌آلات از بخش خصوصی در مواقع اضطراری اندیشیده شده است و صدور بارنامه و صورت وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری، به منظور جلوگیری از انسداد در مسیر‌ها مدیریت می‌شود.

    حسن‌نیا با یادآوری این‌که نیروهای راهداری از نیمه آبان‌ماه در آماده باش قرار دارند و با هماهنگی سازمان هواشناسی، اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی و انجام شده است، افزود: در پی تغییرات جوی در روزهای اخیر که در 21 استان کشور منجر به بارش باران و برف و کولاک شد ، با آماده باش کامل نیروهای راهداری و به کارگیری ماشین آلات راهداری زمستانی ، اقدام به نمک پاشی و برف‌روبی شده است و در حال حاضر همه راه‌های این استان‌ها باز هستند و تردد در آن روان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط