فونیکسریمکسبهتام

در پی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور:

فروش CNG در هرمزگان ۲۵ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان اعلام کرد: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، فروش گاز CNG در هرمزگان ۲۵ درصد افزایش داشته است.

فروش CNG در هرمزگان ۲۵ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا،عبدالله احمدی کمرپشتی با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت کشور عنوان کرد: با توجه به سرمایه گذاری و برنامه ریزی های انجام شده در حوزه   CNG روی آوردن مردم به استفاده از این سوخت ارزان قیمت و پاک منجر به کاهش بیشتر مصرف بنزین خواهد شد.

    وی افزود: دوگانه سوز کردن خودروها در یک ماه اخیر سیر صعودی داشته که نشان از استقبال شهروندان از این نوع سوخت برای مصرف خودرو هایشان دارد.

    مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان در خصوص تعداد جایگاه های CNG در استان بیان کرد: در حال حاضر 20 باب جایگاه در هرمزگان وجود دارد که پراکندگی آنها در بندرعباس 12 جایگاه، حاجی آباد 4 جایگاه و در شهرستان های، بندرخمیر، بستک، پارسیان و درگهان در جزیره قشم نیز هرکدام یک جایگاه در حال بهره برداری است.

    احمدی کمرپشتی تصریح کرد: با توجه به تعداد جایگاه های عرضه سوخت CNG و استقبال مردم ، ظرفیت استان در فروش این سوخت بسیار بالاتر از میزان فعلی است.

    وی در مورد سایر شهرستان های استان که فاقد جایگاه عرضه سوخت CNG هستند نیز یادآور شد: درحال حاضر یک باب در شهرستان رودان توسط شهرداری این شهرستان در دست بررسی و آماده آغاز مراحل احداث است.

    همچنین در شهرستان های میناب و جاسک به دلیل عدم عبور خط لوله اصلی گاز طبیعی فعلا امکان احداث جایگاه برای  فرآورده CNG وجود ندارد و این شرکت آماده است بلافاصله پس از گازکشی و ایجاد زیر ساخت های لازم نسبت به مکان یابی و همکاری با سرمایه گذاری هایی که اعلام آمادگی کرده اند؛ اقدام لازم را بعمل آورد.

    مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به استقبال بیش از پیش مردم به استفاده از این سوخت پاک و نیاز به افزایش احداث جایگاه CNG در سطح استان گفت: همگام با تاکید و پیگیری استاندار محترم جناب آقای دکتر همتی برای حل موضوع لوله کشی گاز طبیعی در شرق استان، شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز این آمادگی را دارد تا در مناطق مختلف بر حسب نیاز و بنا به درخواست پس از بررسی های کارشناسی، مجوز لازم را برای احداث جایگاه CNG به سرمایه گذاران و متقاضیان  بخش خصوصی صادر کند.

    احمدی کمرپشتی بیان کرد: به دلیل کمتر بودن قیمت این سوخت پاک نسبت به بنزین، دولت نیز مشوق هایی برای استفاده بیشتر خودروها از  CNG تعیین کرده است. در این زمینه همچنین تسهیلاتی نیز برای مالکان خودروهایی که علاقه مند به گازسوز کردن خودروهای خود هستند درنظر گرفته شده است.

    وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: کسانی که تمایل به گاز سوز کردن خودروهای خود دارند، برای اطمینان از استاندارد بودن روش تبدیل به گازسوز حتما به مراکز رسمی معرفی شده از سوی اتحادیه مذکور مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط