فونیکسریمکسبهتام

نیمی از جان‌باختگان تصادفات در اردبیل عابران پیاده هستند

عصر خودرو- سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: ۵۰ درصد تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در این استان عابران پیاده هستند.

نیمی از جان‌باختگان تصادفات در اردبیل عابران پیاده هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ داور کرامتی‌فر  افزود: تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در 9 ماه امسال در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 10 درصد افزایش داشته است.

    وی اظهارداشت: سال گذشته در این مدت در استان اردبیل 28 نفر در تصادفات درون‌شهری جان خود را از دست داده بودند  که در سال جاری این رقم به 30 نفر افزایش یافته است.

    او توجه نکردن به جلو،  رعایت نکردن حق‌تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه از سوی رانندگان را به ترتیب بیشترین علت تصادفات درون شهری در استان بیان کرد.

    وی از شماره‌گذاری سه هزار و 383 دستگاه خودرو، خارج شدن 300 دستگاه خودرو از چرخه ترافیکی با اسقاط کردن و نقل و انتقال 45 هزار و 533 دستگاه خودرو در استان در 9 ماه امسال خبر داد.

    سرهنگ کرامتی‌فر با اشاره به اینکه در این مدت چهار هزار و 986 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در استان شماره‌گذاری شده، بیان‌کرد: به 455 دستگاه خودرو دارای ایراد فنی در اتاق و موتور پس از شناسایی و کشف اعمال قانون شده است.

    وی با بیان اینکه در 9 ماه امسال 19 هزار و 551 نفر در استان اردبیل متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی بودند،اضافه‌کرد: از این تعداد 9 هزار و 504 نفر موفق به اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی شده و گواهینامه 9 هزار و 106 نفر تعویض شده است.

     سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: همچنین در این مدت در مجموع پلیس به 137 هزار و 791 دستگاه خودرو به علت تخلف از مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی با جریمه کردن اعمال قانون کرده که از این تعداد هزار و 330 راننده به جریمه اعمال شده، اعتراض کردند.

    سرهنگ کرامتی‌فر با بیان اینکه در 9 ماه امسال در استان اردبیل 533 دستگاه خودرو توسط پلیس توقیف و به پارکینگ انتقال و هزار و 301 دستگاه هم از پارکینگ ترخیص شده، افزود: همچنین 58 دستگاه موتور سیکلت توقیف و به پارکینگ انتقال و 81 دستگاه ترخیص شد.

     وی تعداد خودروهای توقیف شده با جریمه بیش از 10 میلیون ریال در استان را 137 دستگاه و با جریمه بیش از 15 میلیون ریال را 154 دستگاه عنوان کرد.

    او نصب چراغ در تقاطع‌ها، اصلاح هندسی بعضی از نقاط و معابر شهری و نصب پل عابر پیاده را از جمله اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای کاهش تصادفات ذکر کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ، ساماندهی تقاطع آقاباقر و اتصال عبور و مرور میدان بسیج اردبیل به چراغ فرماندهی از جمله اولویت‌های پلیس است.

    وی با بیان اینکه فقط با برخورد قهری نمی‌توان بر همه مشکلات حوزه ترافیکی غلبه کرد، اظهارداشت: همه بویژه رسانه‌ها باید کمک کنند تا سطح فرهنگ ترافیکی مردم افزایش یابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط