فونیکسریمکسبهتام

بارش سنگین برف درتایباد

تردد درجاده‌ها بازنجیر چرخ امکان‌پذیر است

عصر خودرو- بارش سنگین برف در تایباد از ظهر دیروز آغاز و تا صبح امروز ۸۵۰ کیلومتر از محورهای تایباد برف‌‎روبی شده، مدارس این شهرستان نیز امروز در نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد.

بارش سنگین برف درتایباد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، بارش برف که از ظهر روز گذشته در تایباد آغاز شد، مردم و کشاورزان تایبادی را غافلگیر کرده است. شدت بارش در مناطق کوهستانی شهرستان تایباد تا 70 سانتی متر گزارش شده است.

    محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد در گفتگو با خبرنگارمهر، گفت: بارش باران و پس از آن برف از بامداد دیروز آغاز شد که تاکنون 20 میلیمتر باران و 25 سانتی متر برف تا صبح امروز در ایستگاه هواشناسی تایباد ثبت شده است. بر اساس گزارش هواشناسی بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد و شورای هماهنگی مدیریت بحران از ساعات ابتدایی شروع بارندگی تشکیل و وضعیت را رصد و نسبت به ارائه خدمات به شهروندان تایبادی اقدام کرده است.

    وی افزود: از ظهر روز گذشته تا امروز 850 کیلومتر برف روبی شده، این میزان به این دلیل است که برخی محورها چند نوبت برف روبی شده و به دلیل شدت برف، برف روبی مجدد نیاز پیدا کرده است. همچنین تاکنون 350 تن شن و نمک در محورها مورد استفاده قرار گرفته است. 80 نفر از پرسنل دستگاه خدماتی از ظهر دیروز در حال برف روبی محورها با 20 دستگاه خودرو و ماشین آلات سبک و سنگین هستند.

    رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تایباد در خصوص وضعیت محورهای شهرستان گفت: مهمترین محور شهرستان محور تایباد به خواف است که محوری کوهستانی است، در حال حاضر این محور با محدودیت رفت و آمد مواجه هست و اکیپ‌های راهداری مشغول عملیات برف روبی، شن و نمک پاشی هستند. همچنین محور تایباد به تربت جام و تایباد به باخرز باز بوده اما تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است. دو محور فرعی در مناطق کوهستانی تایباد نیز در حال بازگشایی است. مابقی محورها با زنجیر چرخ امکان تردد وجود دارد.

    فرماندار تایباد گفت: بر اساس اعلام هواشناسی تایباد میزان بارش برف در شهر 25 سانتی متر و بر اساس گزارشات مردمی و رسانه‌ها در مناطق کوهستانی شهرستان تا 70 سانتی متر بوده است. بر این اساس شروع به کار دستگاه‌های اجرایی به جز بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان را با دو ساعت تأخیر اعلام کردیم. همچنین تمام مدارس سطح شهرستان در تمام مقاطع در نوبت صبح و بعدازظهر به علت برودت هوا و لغزندگی معابر تعطیل اعلام شده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو