فونیکسریمکسبهتام

بهترین زمان برای فروش خودرو

روی این کارکردها حساس باشید!

عصر خودرو- میزان کارکرد خودرو یکی از پارامترهایی است که می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید خودرویتان را بفروشید یا خیر؟

بهترین زمان برای فروش خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،  استفاده از خودرو و به اصطلاح دواندن آن باعث می‌شود که به مرور نیاز به خرج کردن روی بخش‌های مختلف پیدا کنید. زمانی که کارکرد از یک حدی بالاتر می‌رود مقدار هزینه‌ای که صرف تعمیرات خودرو خواهید کرد ممکن است بیش از حد شود و مجبور به فروش شوید اما خریداران حرفه‌ای نیز کارکردهای حساس را می‌دانند. بنابراین زمانی که کارکرد خودروی شما بالا باشد قاعدتا پول کمتری برای خرید به شما می‌دهند چون می‌دانند آن خودرو به خرج افتاده است. پس بهترین راه این است که بدانید زمان مناسب برای فروش خودرو روی چه کارکردی است و با نزدیک شدن به چه عددهایی باید حواستان را جمع کنید و به فکر بیفتید.

    0 تا 50 هزار کیلومتر

    معمولا خودروها تا 50 هزار کیلومتر نخست خرج زیادی ندارند ضمن این که در این میزان مسافت گارانتی هستند. بنابراین احتیاج به تعمیر و نگهداری خاصی ندارید و به نوعی خودروی شما جوان است پس نیازی به حساس بودن تا 50 هزار کیلومتر ندارید. بنابراین اگر خودروی شما به مشکل خاصی نخورده نیازی به فروش نیز پیدا نخواهید کرد. البته این نکته را نیز باید گفت با توجه به این که خودروها معمولا 2 الی 3 سال یا 50 الی 100 هزار کیلومتر گارانتی دارند بنابراین فروش آن‌ها در این مدت زمان آسوده‌تر خواهد بود چرا که مشتری می‌داند با خرید آن خودرو خیالش از بابت تعمیرات و ... راحت است.

    50 تا 100 هزار کیلومتر

    از 50 هزار کیلومتر به بعد شرایط کمی فرق می‌کند و به مرور خودروی شما نیاز به یک سری سرویس‌ها در بخش‌های مختلف پیدا خواهد کرد. تعویض برخی از قطعات در این دوره نسبتا خرج بالایی خواهد داشت. به عنوان مثال معمولا تسمه تایم باید بین 50 الی 70 هزار تعویض شود که قیمت این قطعه و اجرت تعویض آن نسبتا بالاست. اگر خودروی شما از نوع گیربکس دستی باشد احتمالا احتیاج به تعویض دیسک و صفحه کلاچ پیدا خواهید کرد که هزینه خرید قطعات، اجرت تعویض آن به مراتب بالاتر از تسمه تایم خواهد بود ضمن این که انجام این کار نسبتا زمان‌بر است. با تمام این وجود همچنان کارکرد 50 تا 100 هزار کیلومتر نیز خرج خیلی بالایی روی دست شما نمی‌گذارد و تنها به تعویض چندین مورد قطعه ختم خواهد شد. بنابراین اگر روی چنین مواردی بسیار حساس هستید بهتر است خودرو را بفروشید در غیر این صورت انجام این کار ضرورت بسیار بالایی ندارد.

    100 تا 150 هزار کیلومتر

    اگر می‌خواهید نهایت استفاده بهینه از خودرو را داشته باشید تا همین کارکردهای 100 الی 150 هزار کیلومتر است. پیشرانه، گیربکس و سایر بخش‌های یک خودرو معمولا می‌توانند تا چنین مسافت‌هایی را به خوبی پوشش دهند اما بعد از آن دیگر نیاز به تعمیرات اساسی پیدا خواهد کرد. بنابراین می‌توان گفت با رسیدن به این کارکردها بهتر است گوش به زنگ باشید و دیگر کم کم به فکر فروش بیفتد. متخصصان بهترین زمان برای فروش خودرو را روی همین میزان مسافت‌ها اعلام می‌کنند چرا که دیگر افت قیمت خودرو صورت گرفته و شما نهایت استفاده را از خودرو بابت مبلغ پرداختی داشته‌اید. هرچند که ممکن است خریداران از چنین کارکردهایی کمی ترس داشته باشند اما با این وجود 100 الی 150 هزار کیلومتر بهترین زمان برای فروش یک خودروی کارکرده است.

    150 هزار کیلومتر به بالا

    زمانی که کارکرد خودروی شما به بالای 150 هزار کیلومتر می‌رسد مشتریان این خودرو نیز کم خواهند شد چون اکثرا می‌دانند این خودرو برای آن‌ها خرج می‌تراشد بنابراین ترجیح می‌دهند آن را نخرند. هرچند که در این میان افرادی هستند که قیمت‌های پایین را برای خرید پیشنهاد می‌دهند و در صورتی که شما مشتری زیادی نداشته باشید مجبور خواهید شد خودرو را زیر قیمت بفروشید تا به نوعی از شر آن خلاص شوید. بنابراین بهتر است که قبل از رسیدن به چنین کارکردهایی هرچه زودتر به فکر بیفتید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو