فونیکسریمکسبهتام

علت تفاوت قیمت بیمه‌های بدنه چیست؟

عصر خودرو- رئیس اداره نظارت بر بیمه خودرو‌های کشور درباره اختلاف نرخ بیمه‌های بدنه در شرکت‌های بیمه‌ای گفت: در رشته‌های بیمه‌ای به غیر از شخص ثالث تعرفه مصوب وجود ندارد و شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند نرخ‌های متفاوت به بیمه‌گزار اعلام کنند.

علت تفاوت قیمت بیمه‌های بدنه چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ،  علی هدایت کار، رئیس اداره نظارت بر بیمه خودرو‌های کشور درباره اختلاف نرخ بیمه‌های بدنه در شرکت‌های بیمه‌ای گفت: در رشته‌های بیمه‌ای به غیر از شخص ثالث تعرفه مصوب وجود ندارد و شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند نرخ‌های متفاوت به بیمه گزار اعلام کنند.

    وی افزود: مشخصا در بیمه‌های بدنه نرخ حق بیمه تابعی از ارزش خودرو و خطرات مورد درخواست بیمه‌گذار است و اختلاف نرخ نرخ حق بیمه بین شرکت‌های بیمه‌ای زیاد نیست.

    رئیس اداره نظارت بر بیمه خودرو‌های کشور گفت: ممکن است شرکت‌های بیمه در مناسبت‌های مختلف و در مقاطعی از سال طرح‌هایی را ارائه دهند که در بازه‌های زمانی تخفیف‌هایی را برای مشترکان در نظر گیرند.

    هدایت کار تاکید کرد: هر شرکت بیمه‌ای نرخی را که برای بیمه بدنه اعلام می‌کند باید براساس ایین نامه 94 مصوب سورای عالی بیمه ضریب خسارت در یک بازه خاصی باشد.

    وی افزود: در پایان سال بیمه‌ای ضریب خسارت نباید از 75 درصد بیشتر شود در غیر اینصورت باید نرخ حق بیمه از سوی شرکت بیمه تعدیل شود.

    رئیس اداره نظارت بر بیمه خودرو‌های کشور اظهار کرد: نکته اصلی این است که در تعیین نرخ بیمه بدنه تعرفه وجود ندارد و شرکت‌های بیمه‌ای آزاد هستند منتهی عملکرد کلی شرکت‌ها تحت نظارت بیمه مرکزی قرار دارد.

    هدایت کار در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف نرخ 50 درصد نرخ بیمه بدنه در شرکت‌های متفاوت گفت: اختلاف نرخ بیمه بدنه در شرکت‌ها برای یک خودروی مشابه با نرخ و خطرات اضافی یکسان ممکن است حدود 10 درصد باشد و اختلاف 50 درصدی در نرخ بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف وجود ندارد.

    وی افزود: برخی شرکت‌ها نرخ حق بیمه بدنه را براساس خطرات اصلی اعلام می‌کنند و برخی شرکت‌ها حق بیمه را با مجموع خطرات اصلی و اضافی به مشتری ارائه می‌دهند که اختلاف محسوسی خواهد داشت.

    رئیس اداره نظارت بر بیمه خودرو‌های کشور گفت: این احتمال وجود دارد که حق بیمه بدنه پایین شرکت‌های بیمه خطرات اضافی را پوشش ندهد و تنها خطرات اصلی تحت پوشش مد نظر قرار گیرد.

    هدایت کار تاکید کرد: با خرید بیمه بدنه 3 خطر اصلی آتش سوزی، سرقت و حادثه تحت پوشش قرار می‌گیرد و خطرات اضافی همچون سرقت درجا قطعات وسایل نقلیه، بلایای طبیعی شامل سیل و زلزله، نوسان قیمت، اسیدپاشی، شکست شیشه و خط و خش هر کدام 5 تا 15 درصد از حق بیمه خطرات اصلی را شامل می‌شود که ممکن است اختلاف نرخ بیمه‌ها به دلیل پوشش هریک از این خطرات باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو