فونیکسریمکسبهتام

تداوم روزهای سخت خودروسازان خصوصی

عصر خودرو- آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد خودروسازان بخش‌خصوصی تا پایان بهمن امسال تنها ۱۶ هزار و ۶۴ دستگاه انواع محصول سواری را به تولید رسانده‌اند.

تداوم روزهای سخت خودروسازان خصوصی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، با توجه به این آمار، تیراژ در بخش‌خصوصی صنعت خودرو کشور طی 11 ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 80 درصدی را نشان می‌دهد. در آمار منتشره، نام 12 شرکت آمده که در این بین، هشت شرکت هیچ تولیدی در بهمن امسال نداشته‌اند. مدیران خودرو (تولیدکننده محصولات چری)، کارمانیا (نماینده BYD چین در ایران)، صنعت خودرو آذربایجان (مونتاژکننده محصولات ام‌جی‌چین)، سازه‌های خودرو دیار (نماینده گریت‌وال)، شرکت سرمایه‌گذاری بایک (نماینده بایک موتور چین)، عظیم خودرو (مونتاژکننده محصولات فوتون)، سیف‌خودرو (مونتاژکننده محصولات بیسو چین) و ریگان خودرو (مونتاژکننده محصول چینی کوپا)، هشت شرکتی هستند که در بهمن امسال هیچ تولیدی نداشته‌اند. چهار شرکت دیگر شامل خودروسازان بم (نماینده برند جیلی)، بهمن موتور (مونتاژ‌کننده محصولات برند مزدا و‌هاوال)، کرمان موتور (مونتاژ‌کننده محصولات برند جک در ایران) و راین خودرو، به تولید خود در بهمن نیز ادامه داده‌اند. طبق آمار منتشره، خودروسازان بم با تولید هزار و 196 دستگاه محصول سواری در 11 ماه امسال، افت بیش از 42 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از خود به‌جا گذاشته است. بم خودرویی‌ها در بهمن امسال تنها 18 دستگاه محصول به تولید رسانده‌اند. از راین خودرو نیز خبر می‌رسد این شرکت در کل 11 ماه امسال فقط 23 دستگاه تیراژ داشته که 20 دستگاه آن متعلق به بهمن است.

    دیگر خودروساز بخش‌خصوصی به‌نام کرمان‌موتور اما توانسته بیشترین آمار تولید در بین خصوصی‌ها را به‌نام خود سند بزند. طبق آمار، این شرکت طی 11 ماه امسال تیراژی 12 هزار و 739 دستگاهی داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 64 درصد افت را نشان می‌دهد. کرمان موتور همچنین در بهمن امسال تیراژی 940 دستگاهی داشته است. اما از گروه بهمن نیز خبر می‌رسد این شرکت طی 11 ماه امسال هزار و 822 دستگاه تیراژ داشته که از افت بیش از 79 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد. بهمنی‌ها طی یازدهمین ماه امسال تنها 60 دستگاه محصول را مونتاژ کرده‌اند.

    از مدیران‌خودرو نیز خبر می‌رسد این شرکت تا پایان بهمن امسال تیراژی 9 هزار و 166 دستگاهی را به‌نام خود ثبت کرده است. این تعداد تولید سبب شده مدیران خودرو در مقایسه با 11 ماه سال گذشته بیش از 75 درصد افت تولید را به خود ببیند. در بین دیگر خودروسازان بخش‌خصوصی، کارمانیا تیراژی 79 دستگاهی در 11 ماه امسال از خود به‌جا گذاشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 91 درصد افت داشته است. ریگان‌خودرو نیز با توجه به تیراژ 398 دستگاهی‌اش در 11 ماه امسال، حدود 74 درصد افت تولید را نشان می‌دهد. چهار شرکت دیگر بخش‌خصوصی یعنی عظیم‌خودرو، سیف خودرو، سازه‌های خودرو دیار و سرمایه‌گذاری بایک، به ترتیب 47، 227، 167 و 65 دستگاه تیراژ در 11 ماه امسال داشته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو