فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر کشور تشریح کرد؛

توقیف و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خودروهای متخلف

عصر خودرو- رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: اگر خودروها تخلف کنند تا یک ماه خودرو توقیف و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم جریمه خواهد شد.

توقیف و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خودروهای متخلف
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، حسین ذوالفقاری، به اعلام جزئیات طرح مقابله با زنجیره کرونا پرداخت و اظهار داشت: هر طرحی که برای محدودیت در سراسر کشور بخواهیم ایجاد کنیم، مشکلاتی را به همراه دارد اما عمده موفقیت آن با توقف سفرها برای کمک به وزارت بهداشت درمان است.

    رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، ادامه داد: در نهایت طرحی که امروز اعلام و اجرایی می‌شود به پیشنهاد وزارت بهداشت و اجماع تمام دستگاه‌ها بود و دیشب هم به تأیید رئیس جمهور رسید.

    ذوالفقاری تاکید کرد: کسانی که قصد مسافرت دارند از همین لحظه سفر خود را قطع کنند، در این طرح صرفاً به افراد ساکن اجازه ورود داده می‌شود.

    وی با بیان اینکه کسانی که الان در مسافرت هستند سریعاً به خانه‌های خود برگردند، خاطرنشان کرد: کسانی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند، کسانی که مسافر هستند بدون ورود به شهرهای در مسیر به مقصد اصلی برود.

    معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه کد ملی، پلاک خودرو و بیمه افراد ملاک شناسایی است، افزود: برخی کارمندان یا کارگران باید برای کار به جای دیگر بروند؛ استانداری‌ها در این خصوص تدابیری اتخاذ کرده‌اند.

    وی افزود: این طرح با ایجاد محدودیت‌های حداکثری در حمل و نقل ریلی، اتوبوس و هوایی ممکن خواهد بود.

    ذوالفقاری رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تاکید کرد: تمامی وسایل نقلیه عمومی، نیروهای امدادی، پلیس و درمانی از این قاعده مستثنی هستند.

    وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس، مراکز ورزشی و پارک‌ها در اختیار استانداران قرار داده شد یادآور شد: هر نقطه‌ای که محل تجمع مردم قرار بگیرد باید محدودیت تردد داشته باشد.

    رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: اصنافی که بر اساس این طرح باید تعطیل شوند متعاقباً اعلام خواهد شد، اما گروهی از اصناف که باید حتماً فعال باشند کردم به اصنافی است که مایحتاج مردم و ارائه خدمات ضروری به مردم داده شوند حتی می‌توانند با هماهنگی استان‌ها شبانه روزی فعالیت کنند و مردم برای تأمین مایحتاج ضروری نگران نباشند.

    وی گروه دوم را گروهی اعلام کرد که حتماً باید تعطیل شوند و گروهی هم به تشخیص استان‌ها مصونیت دارند با توجه به شرایط محلی فعال باشند.

    ذوالفقاری اظهار داشت: تمام اصناف و مراکزی که به فعالیت خود ادامه می‌دهند، باید دقیقاً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. این تصمیمات به نوعی پیش از این صورت می‌گرفت ولی می‌خواهیم یکنواخت باشد

    رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا برگزاری هرگونه مراسم که منجر به تجمع افراد باشد ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: همراهی‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته و حتی مقام معظم رهبری سفر خود را به مشهد مقدس لغو کردند.

    وی فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی را بر اساس بخشنامه معاونت ریاست جمهوری مجاز دانست و گفت: حداکثر دورکاری اعلام شده و حداقل یک سوم کارکنان در ادارات حضور خواهند داشت.

    ذوالفقاری با اشاره به اینکه کارکنان مراکز آموزشی تعطیل هستند و کارکنان درمانی و بهداشتی باید حتماً سرو کار باشند.

    رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ضمانت اجرای این تصمیم را این طور عنوان کرد که اگر خودروها تخلف کنند تا یک ماه خودرو توقیف و مبلغ 500 هزار تومان هم جریمه خواهد شد.

    وی ادامه داد: اصناف متخلف به مدت یک ماه پلمپ می‌شوند. بنابراین انتظار رعایت عموم مردم را داریم و نیازی به برخورد قهری نباشد.

    ذوالفقاری در خصوص توقیف خودروها در گفت: پس از ثبت و جریمه و پس از رسیدن در محل سکونت پلیس با کمک مشخصات نسبت به توقیف خودرو اقدام خواهد کرد.

    رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ستادهای استانی امکان مدیریت استان با دو ضرورت کاهش زنجیره شیوع بیماری و پاسخ به نیازهای ضروری را دارند.

    وی با اشاره به اینکه مردم منتقد اجرا نشدن طرح‌های جدی تر بودند، ابراز داشت: هر کاری که انجام شود منتقدانی دارد و این طرح با در نظر گرفتن شرایط زندگی و نوروز اعلام شده و امیدوارم مردم جدی بگیرند.

    وی افزود: تمام دادستان‌ها، پلیس، استانداران و شوراهای تأمین کشور پشت اجرای این طرح هستند.

    ذوالفقاری خاطر نشان کرد: کسانی که در شیوع بیماری نقش داشته باشند مجازات سنگینی خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو