فونیکسریمکسبهتام

تداوم هوای سالم در پایتخت برای فردا

هوای تهران پاک است

عصر خودرو- بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط کیفی پاک قرار دارد.

هوای تهران پاک است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر با میانگین 33 در شرایط پاک است. کیفیت هوای 24 ساعت گذشته نیز با میانگین 49 در شرایط پاک قرار داشت.

    همچنین در طی امروز 14 فروردین وزش باد مؤثر از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود در اواخر وقت پنجشنبه نیز شرایط مساعد جوی و عدم تردد خودروها سبب برقراری شرایط سالم برای بیشتر مناطق پایتخت شود. با وزش باد و رشد ابرناکی در نخستین ساعات روز جمعه (15 فروردین 99) و نیز کاهش تردد خودروها، انتظار می‌رود در برخی ساعات صبحگاه و همچنین با احتمال رگبار پراکنده در طی روز جمعه، غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا نکرده و بنابراین شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق حاکم خواهد بود.

    در ساعات پایانی جمعه با وجود کاهش تندی باد، به دلیل عدم انباشت آلاینده‌ها در طی روز، هوای شهر تهران در محدوده سالم قرار خواهد گرفت.

    بر اساس این گزارش شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول یا متوسط، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط