فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان:

تلفیق فرمول شورای رقابت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری خودرو نتیجه نداد

ایران‌خودرو و سایپا مجددا مشمول ماده ۱۴۱ می‌شوند؟

عصر خودرو- دبیر انجمن خودروسازان گفت: ستاد تنظیم بازار به کمیته خودرو ماموریت داد تا تلفیق فرمول شورای رقابت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری را بررسی کند که نتیجه‌ای درباره آن حاصل نشد.

تلفیق فرمول شورای رقابت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری خودرو نتیجه نداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصر خودرو» به نقل از میزان، احمد نعمت بخش درباره قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: روز به روز صنعت خودرو در حال تضعیف شدن است، قیمت‌هایی که شورای رقابت در سال‌های گذشته و تکلیفی که وزیر صنعت مبنی بر فروش با قیمت بهمن 97 به بر خودروسازان اعمال کردند موجب زیان انباشته 40 هزار میلیارد تومانی خودروسازان شدند.

    دبیر انجمن خودروسازان افزود: ایران‌خودرو و سایپا در اسفندماه با تجدید ارزیابی دارایی‌ها این زیان را پرداخت کردند و از نظر قانون تجارت از ماده 141 خارج شدند، اما پولی وارد شرکت نشد و در حال زیان کردن هستند.

    وی گفت: اگر تاکید بر فروش خودرو با قیمت‌های فعلی باشد ایران‌خودرو و سایپا مجددا طی دو تا سه ماه آینده مشمول ماده 141 می‌شوند و نمی‌توانند هزینه قطعه سازان را پرداخت کنند.

    نعمت بخش بیان کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار بسیار زیاد شده و زمانی که پیش فروشی صورت می‌گیرد با انبوهی از تقاضا مواجه می‌شود.

    دبیر انجمن خودروسازان خاطرنشان کرد: 2.4 میلیارد میلیون تومان نقدینگی در بازار وجود دارد و زمانی که اختلاف قیمت ارزان‌ترین خودرو در کارخانه و بازار به 25 میلیون تومان می‌رسد مشخص است که تقاضا برای پیش فروش زیاد می‌شود.

    وی تصریح کرد: دو هفته قبل ستاد تنظیم بازار به کمیته خودرو ماموریت داد تا تلفیق فرمول شورای رقابت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری را بررسی کند که نتیجه‌ای درباره آن حاصل نشد.

    نعمت بخش افزود: طبق نامه معاون حقوقی رئیس جمهور که در بهمن ماه ارسال شده بود و فصل الخطاب ستاد تنظیم بازار است مقرر شد فرمول سازمان حمایت به جلسه ستاد تنظیم بازار ارسال تا بر اساس آن تصمیم گیری شود که به جلسه تنظیم بازار نرسید.

    دبیر انجمن خودروسازان تاکید کرد: اگر این روش اعمال شود شرکت‌ها از زیان خارج می‌شوند هرچند اختلاف قیمت کارخانه و بازار وجود خواهد داشت.

    وی گفت: خودروسازان مخالفتی با فرمول سازمان حمایت ندارند و از زیان خارج می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو