فونیکسریمکسبهتام

مصرف بنزین سوپر به یک سوم کاهش یافت

عصر خودرو- رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی کاهش مصرف بنزین سوپر را متاثر از افزایش قیمت سوخت و شیوع کرونا دانست.

مصرف بنزین سوپر به یک سوم کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، ناصر رئیسی فرد با اشاره به میزان مصرف بنزین سوپر در کشور اظهار کرد: قیمت بالای بنزین سوپر و تفاوت قیمت آن با بنزین سهمیه بندی دو دلیل عمده برای کاهش مصرف آن شده و میزان فروش بنزین سوپر در جایگاه‌هایی که از قدیم مشتری داشته نیز با کاهش یک سوم مواجه است.

    رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: مشکلی از لحاظ تامین بنزین و سوپر وجود ندارد و شرکت پخش فراورده‌های نفتی در صورت اعلام نیاز جایگاه دارن، بدون تاخیر ارسال می‌شود.
    وی با بیان اینکه تبخیر بنزین سوپر دو برابر سوخت‌های دیگر است؛ افزود: بنزین با درصد اکتان بالا میزان فراریت این سوخت را افزایش می‌دهد به گونه‌ای که ذخیره سازی آن در جایگاه با زیان فراوان همراه است و برخی از جایگاه دران بنزین سوپر تخیله نمی‌کنند.

    رئیسی فرد با اشاره به کارمزد جایگاه دارن تصریح کرد: کارمزد جایگاه داران طی سه سال اخیر افزایش نامحسوسی داشته، اما با توجه به رشد تورم جوابگوی هزینه جایگاه دارن نیست و ادامه این وضوع موجود باعث ورشکستگی جایگاه داران می‌شود.

    رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی عنوان کرد: سال گذشته مصوبه از سوی مجلس برای افزایش کارمزد جایگاه داران اعلام شد که این موضوع با مقاومت دولت اجرایی نشد، بنزین کالای مصرفی است و باید بخشی از افزایش قیمت به عنوان کارمزد به جایگاه دارن از مصرف کننده دریافت شود.

    به گفته وی؛ شیوع بیماری کرونا و افزیش تورم فشار مضاعفی بر جایگاه داران وارد کرده است.

    رئیسی فرد گفت: در آمد جایگاه دارن وابسته به فروش بنزین است و از محل فروش بنزین کارمزد دریافت می‌شود کاهش فروش بنزین و سوخت در کشور علاوه بر کاهش درآمد‌های جایگاه دارن، بسیاری از واحد‌های سوخت گیری را در معرض ورشکستگی قرار داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو