فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان:

صنعت خودرو ۳ میلیارد دلار ارز می‌خواهد

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: واردات بدون انتقال ارز و بدون اعلام صریح منشأ می‌تواند با به جریان انداختن ارزهای در دست اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و تزریق به چرخه اقتصادی مولد، در دور زدن تحریم‌ها موثر باشد.

صنعت خودرو ۳ میلیارد دلار ارز می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، آرش محبی‌نژاد افزود: کشور در تنگنای ارزی قرار دارد و از ابتدای امسال تاکنون ارز نیمایی به قطعه‌سازان تخصیص نیافته است.

    وی بیان کرد: به‌ویژه اکنون که در شرایط تحریم به سر می‌بریم، حجم زیادی از ارز وجود دارد که افراد نمی‌توانند منشأ مشخص آن را ارائه کنند.

    محبی‌نژاد با بیان اینکه بانک مرکزی همواره تاکید ویژه‌ای روی مشخص بودن منشأ ارزها داشته، تاکید کرد: این در حالی است که با این سیاست، برای تحریم‌کنندگان نیز منشأ ارزها مشخص می‌شود و دیگر نمی‌توان به دور زدن تحریم‌ها ادامه داد.

    این مقام صنفی در پاسخ اینکه آیا امکان استفاده از گزینه واردات بدون انتقال ارز برای قطعه‌سازان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم گردش اقتصادی و تولید ارزش افزوده در کشور مربوط به صنعت خودرو است و اگر غیر از این باشد و تامین ارز برای این صنعت انجام نشود، نمی‌توان به شعار «جهش تولید» جامه عمل پوشاند.

    وی گفت: با توجه به برنامه امسال خودروسازان برای تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو، ارز مورد نیاز این صنعت حدود سه میلیارد دلار می‌شود که شامل قطعه‌سازان و خودروسازان است. محبی‌نژاد بیان کرد: با تداوم نهضت داخلی‌سازی، امید می‌رود هر روز شاهد کاهش ارزبری در صنعت خودرو باشیم و پیش‌بینی می‌شود این نیاز تا پایان امسال به کمتر از یک میلیارد و 500 میلیون دلار برسد.

    وی گفت: اکنون میز نخست داخلی‌سازی در صنعت خودرو به سرانجام رسیده و به‌نظر می‌رسد با اجرایی شدن کامل میز‌های دو، سه و چهار، شاهد افزایش داخلی‌سازی‌ها و کاهش ارزبری در این صنایع باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو