فونیکسریمکسبهتام

آشنایی با محصول جدید کرمان موتور، پیک آپ جک تی۸

جک تنومند

عصر خودرو-در شرایط فعلی بازار خودروی کشورمان، افزایش تنوع محصولات قابل عرضه توسط شرکت‌ها، شاید یکی از راهکارهای عملیاتی برای کاهش قیمت‌های سر به فلک کشیده خودروهای مختلف باشد. از همین رو پس از نزدیک به دو سال رکود، چند وقتی می‌شود که گاه گاه خبر عرضه خودروهای جدید و گسترش گزینه‌های قابل ارائه در بازار کشور به گوش می‌رسد.

جک تنومند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹:۰۰
  • جک تنومند
  • جک تنومند
  • جک تنومند
  • جک تنومند

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یکی از این خودروهای جدید، پیک آپ آفرودی جدید جک است که خبر احتمال ورود آن به بازار چند وقتی می‌شود که منتشر شده؛ اما این موضوع به تازگی قوت گرفته و بعید نیست که تا چند ماه دیگر شاهد تردد این خودرو در خیابان‌های ایران باشیم. چرا که در کمپین تبلیغاتی اخیر کرمان موتور که به تازگی در اینستاگرام راه افتاده، تصاویری از جک تی8 نیز به چشم می‌خورد.

برگ برنده تی8
اگر به حدود یک دهه پیش بازگردیم، خودروهای پیک‌آپ و وانت جایگاه فعلی خودشان را در بازار کشور و البته در بین اذهان عمومی نداشتند و به این محصولات بیشتر به چشم یک خودروی تجاری و کاری نگاه می‌شد. اما با افزایش تنوع در محصولات و برندهای موجود در ایران، این ذهنیت کمی تغییر کرد و حال خودروهای پیک آپ و به خصوص آن‌هایی که قابلیت آفرودی هم داشته باشند، در بازار کشورمان جایگاه مناسبی دارند. خصوصا اگر این پیک‌آپ‌ها از جثه‌ای بزرگ و چهره‌ای مدرن داشته بهره ببرند، محبوبیتشان دوچندان خواهد شد. پس بدین ترتیب از آنجا که ظاهر JAC T8 کمی شبیه به تویوتا تاکوماست و از نظر ابعاد هم نزدیک به دو وانت نسبتا بزرگ بازار یعنی فوتون تانلند و آمیکو آسنا است، احتمال موفقیت آن زیاد خواهد بود. ضمنا این خودرو در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل ساخته می‌شود که با توجه به ارتفاع مناسبش از سطح زمین (22 سانتی متر)، در صورت عرضه نسخه دو دیفرانسیل، می‌توان انتظار قابلیت آفرود نیز از آن داشت.


تی8 در بخش فنی
تی8 یک پیک آپ دو کابین 5 نفره با شاسی مستقل است که با توجه به این آرایش اسکلت، مهم‌ترین مشخصه یک خودروی آفرودی را دارد. در بخش جلو از سیستم تعلیق مستقل به همراه طبق‌های دوگانه و فنر لول استفاده شده و در اکسل عقب این خودرو نیز شاهد تعلیق غیرمستقل با فنر تخت (شمش) هستیم. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی است، سایز تایر 265/60R18 برای این خودرو در نظر گرفته شده و زاویه حمله و فرار آن به ترتیب 30.9 و 23.3 درجه اعلام شده است. در بخش قوای فنی هم این خودرو با سه نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی روی خط تولید JAC قرار دارد که دوتای آن‌ها دیزلی هستند؛ اما گزینه‌ای که کرمان‌ها برای بازار ایران در نظر گرفته‌اند، همان تک نمونه بنزینی 4 سیلندر توربو که با کد HFC4GA3-4D شناخته می‌شود است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه توان 187 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متری خواهد بود که با توجه به رسیدن موتور به حداکثر گشتاور در دور 1800 لی 4000 بر دقیقه، این خودرو زور خوبی برای گذر از مسیرهای ناهموار خواهد داشت. ضمن این که در بین دیگر رقبای پیک‌آپش در بازار ایران، اگر تانلند دیزلی را کنار بگذاریم، این پیک آپ بیشترین میزان گشتاور را در بین همکلاسان بازار ایرانش ارائه می‌کند. هرچند که وزن خالص سنگین 1940 کیلوگرمی در نسخه دو دیفرانسیل و 1825 کیلومتر در نمونه تک دیفرانسیل، حتی با وجود گیربکس 6 سرعته دستی باز بخش قابل توجهی از توان خودرو را هدر خواهد داد.

امکانات رفاهی
هرچند که هنوز معلوم نیست تی8 با چه سطحی از امکانات و البته چه تیپ‌هایی وارد بازار ایران شود، این پیک آپ آفرودی احتمالا مجهز به مواردی مثل دو کیسه هوای ایمنی، ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری TCS، دوربین 360 درجه، چراغ روشنایی در روز، رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، قابلیت انتخاب حالت تک دفرانسیل، دو دفرانسیل سبک و دو دفرانسیل سنگین به همراه قفل دفرانسیل عقب در دو نسخه چهارچرخ متحرک، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع دستی با کنترلرهای الکتریکی، شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، سنسور نور، رادار خطی (سفارشی)، دوربین ضبط تصاویر جلو، سوئیچ هوشمند به همراه استارت دکمه‌ای و... خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
      آرشیو