فونیکسریمکسبهتام

آخرین خبر از مرز ترکیه

ورود ۷۱۷ کامیون و صف ۱۲ کیلومتری

عصر خودرو- بعد از باز شدن مرز بازرگان و مجوز فعالیت مرزهای تجاری، مسئولان گمرک می‌گویند تاکنون ۱۳۹۱ کامیون ترک وارد ایران شده است، اما ورود کامیون‌های ایرانی به ترکیه به کندی صورت ‌می‌گیرد و صف‌های آن تا ۱۲ کیلومتر می‌رسد.

ورود ۷۱۷ کامیون و صف ۱۲ کیلومتری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مرزهای ترکیه از سوم اسفندماه و به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شد و تردد تجاری و مسافری در این مرز انجام نشده بود تا این‌که بعد از رایزنی‌های صورت گرفته بین دو طرف در اوایل خردادماه سرانجام مرز بازرگان باز و امور و مرور کالاهای تجاری از سر گرفته شد.

    اما در این فاصله هنوز زمان مشخصی برای بازشدن مرزهای هوایی و زمینی ایران جهت تردد مسافر اعلام نشده است.

    طبق اعلام لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - به ایسنا، از آخرین وضعیت مرزهای تجاری و مسافری ایران و ترکیه، هنوز در رابطه با مرزهای مسافری زمان مشخصی وجود ندارد ولی احتمالا تا پایان خرداد ماه مرز هوایی باز شود که بسته به نظر طرف ترک خواهد داشت.

    وی در رابطه با مرز تجاری و ترخیص کالا نیز گفت که در حال حاضر این تردد انجام می‌شود، اما ورود کامیون‌های ترک به ایران با سرعت بیشتر است و گمرک 24 ساعته فعال است. به هر صورت زیرساخت‌های ایران کاملا آماده بوده و ماموران ما در مرز بازرگان با  رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی حضور دارند. اما ورود کامیون‌های ایرانی به ترکیه با توجه به شرایط و سخت‌گیری‌هایی که ترکیه دارد با سرعت پایین‌تری صورت می‌گیرند و گاها کامیون‌ها ساعت‌ها در صف باقی می‌مانند.

    لطیفی گفت: در فاصله 20 تا 25 خردادماه حدود 717 کامیون ایرانی وارد ترکیه شده  که 135دستگاه از مرز سرو و 582 دستگاه از مرز بازرگان بوده است. همچنین 1391 کامیون ترک وارد ایران شده است که 109 مورد از مرز سرو و 1282 دستگاه از بازرگان تردد کرده‌اند این در حالی است که ما از ترکیه خواسته‌ایم تا با تعداد پرسنل و تیم پزشکی بیشتری در مرز حضور داشته باشد تا سرعت تردد کامیون‌ها افزایش پیدا کند.

    وی همچنین گفت که گمرکات مبدا و تجار قبل از ارسال کالا به سمت ترکیه حتما با گمرک بازرگان هماهنگ کنند که وضعیت چگونه است تا در زمان مناسب کالای خود را ارسال کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو