فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه غدیر عنوان کرد:

کاهش ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر در مصرف سوخت با افتتاح آزادراه غدیر

عصر خودرو- عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن اعلام این مطلب که آزادراه غدیر در ماه‌های آتی با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود، گفت: کار مطالعاتی و اجرایی این پروژه، چهارساله و مداوم بوده که در آبان‌ماه با حضور رییس‌جمهوری افتتاح خواهد شد و موجب بهره‌مندی مردم در استان‌های تهران، قم، البرز و مرکزی می‌شود.

کاهش ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر در مصرف سوخت با افتتاح آزادراه غدیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر که با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شد، گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز که تحت عنوان آزادراه غدیر «آبیک-چرمشهر» شناخته می‌شود 158 کیلومتر است که از آبیک در تقاطع آزادراه کرج-قزوین آغاز می شود و از منطقه گرمسار در آزادراه قم-گرمسار عبور می کند.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آزادراه غدیر یکی از کریدورهای ترانزیتی حیاتی کشور است که از چهار استان تهران، البرز، مرکزی و قم عبور می کند، افزود: این آزادراه، آزادراه‌های شمالی- جنوبی کشور را به هم متصل می‌کند که سهم عمده‌ای در کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی البرز و تهران خواهد داشت. همچنین این آزادراه، دسترسی شرقی-غربی تهران برای ترانزیت عبوری کشور را تسهیل می‌کند و موجب کاهش زمان سفر 90 دقیقه‌ای برای خودروهای سنگین و صرفه‌جویی در سوخت می‌شود.

    عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن تشکر از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و توجه آن سازمان به پروژه‌های زیرساختی کشور، توضیح داد: راه‌های دسترسی و رمپ‌هایی که برای این آزادراه احداث شده بیش از 60 کیلومتر است. شریک و سرمایه‌گذار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است که با مشارکت شرکت‌های خصوصی تراز اول کشور، هم مشاور و هم پیمانکار توانستند رکوردی را در این پروژه ثبت کنند.

    اسلامی یادآور شد: کار مطالعاتی و اجرایی این پروژه، چهارساله و مداوم بوده است که در آبان ماه با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود و یکی دیگر از وعده‌های ما در استان‌های تهران، قم، البرز و مرکزی که از آن بهره خواهند برد افتتاح این اتوبان در امسال خواهد بود.

    گفتنی است پروژه آبیک- چرمشهر (آزادراه غدیر) برای استان‌های البرز و تهران یک پروژه بسیار مهم و استراتژیک است که این پروژه نقش کمربندی برای این دو استان را دارد که طول آن حدود 158 کیلومتر در چهار قطعه است که تاآبان ماه امسال به بهره برداری می رسد .

    قطعه یک آزادراه غدیر از شهر آبیک تا مسیر ماهدشت- اشتهارد، قطعه دو از جاده اشتهارد ماهدشت تا اتوبان ساوه، قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان قم و قطعه چهارم از اتوبان قم تا چرمشهر است که به آزادراه حرم تا حرم وصل می‌شود.

    این آزادراه با توجه به اینکه بخش عمده آلودگی هوای استان البرز مربوط به خودرو‌های عبوری است، آزادراه غدیر به عنوان کمربندی عمل خواهد کرد و کلیه خودرو‌های سنگین و سبکی که می‌خواهند مسیر شمال و شمال غرب را به سمت جنوب و جنوب شرق طی کنند می‌توانند از این کمربندی استفاده کنند.

    با احداث این آزادراه مسیر رابرای خودروهای سنگین 90دقیقه و خورو های سبک 60دقیقه نزدیکتر می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو