فونیکسریمکسبهتام

افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال+اسامی ایستگاه‌ها

عصر خودرو- مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد که با تزریق پول فروش اوراق مشارکت و بودجه شهرداری می‌توان تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کرد.

افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال+اسامی ایستگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی امام در مورد برنامه‌های متروی تهران در پی انتشار اوراق مشارکت سال 1398 گفت: مهلت انتشار و فروش اوراق مشارکت سال 1398، 31 تیرماه بود که تا پول فروش این اوراق به دست مترو برسد حدود دو ماه زمان می‌برد.

    وی با بیان این‌که نیمی از اوراق مشارکت سال 1397 که در اختیار بانک آینده بود به حساب متروی تهران واریز شده است، اظهار کرد: از این 910 میلیارد تومانی که در اختیار بانک آینده بود هنوز 50 درصد آن که سهم دولت است آزاد نشده هرچند که معاملات مالی شهرداری تهران در تلاش است که هرچه زودتر این مبلغ را نیز رهاسازی کند.

    مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که اگر پول اوراق مشارکت سال 1397 - 1398 به متروی تهران برسد اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، تصریح کرد: از 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکتی که برای سال 1398 مترو در نظر گرفته شده 900 میلیارد تومان متعلق به خط 6 و 7 و 100 میلیارد تومان متعلق به خط 3 است که می‌توانیم براساس برنامه حداقلی حداقل 12 ایستگاه مترو را افتتاح کنیم.

    امام با بیان این‌که به غیر از منابع ناشی از انتشار اوراق مشارکت، در بودجه شهرداری نیز 2800 میلیارد تومان بودجه برای مترو در نظر گرفته‌اند که امیدواریم با توجه به شرایط مالی فعلی شهرداری حداقل 50 درصد آن یعنی 1400 میلیارد محقق شود، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت تحقق این 3300 میلیارد تومان پیش‌بینی شده در اوراق مشارکت و بودجه شهرداری می‌توانیم تنها ایستگاه باقیمانده خط 3 مترو یعنی اقدسیه را افتتاح کنیم.

    مدیرعامل متروی تهران اضافه کرد: در خط شش ایستگاه‌های امیرکبیر، تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری که مجموعا هفت ایستگاه خواهد بود، افتتاح می‌شود.

    وی افزود: در خط هفت مترو نیز چهار ایستگاه برج میلاد، بوستان گفت‌وگو، میدان قیام و شهید محلاتی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو