فونیکسریمکسبهتام

خسارت ۹۰ میلیارد یورویی کرونا به صنعت خودرو اروپا

عصر خودرو- بحران ویروس کرونا در نیمه نخست سال میلادی جاری، ۹۰ میلیارد یورو نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ به صنعت خودرو اروپا خسارت زده است.

خسارت ۹۰ میلیارد یورویی کرونا به صنعت خودرو اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، به نوشته روز سه‌شنبه روزنامه اقتصادی «لزکو» فرانسه، ویروس  کرونا در مجموع 6 تولیدکننده اصلی خودرو اروپایی را در نیمه نخست سال 2020میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2019 از 90 میلیارد یورو درآمد محروم کرده است. با این وجود، اقدام‌های بیکاری موقت و صرفه‌جویی‌ها از خطرات عدم موفقیت مالی خودروسازهای اروپایی‌ها مانع شد.

    خطوط تولید خودروسازهای اروپایی به دلیل بحران بهداشتی ناشی از کرونا تقریبا دو ماه در قاره کهن متوقف شد.

    «فیلیپ اوشوآ - Philippe Houchois» تحلیلگر بانک سرمایه‌گذاری «جفری - Jefferies» آمریکا می‌گوید: ما واقعا واهمه داشتیم اما در نهایت به مرگ منجر نشد. تولیدکنندگان خودرو زیان‌های احتمالی مربوط به بیماری همه گیر کووید – 19 را تا حدود زیادی محدود کردند.

    لزکو نوشت: با این وجود، ترس از بدتر شدن شرایط وجود داشت. بحران بهداشتی منجر به توقف خطوط تولید برای چند هفته و کاهش میزان ورود سرمایه به کمترین میزان ممکن شد. این کارشناس خودرو می‌گوید: فعالیت‌ها به صفر کاهش یافت. ما هرگز چنین چیزی را ندیده بودیم.

    او افزود: تولیدکنندگان ناچار به پرداخت‌های خود بودند که به طور سنتی با تاخیر دو ماهه بدون این که از سوی مشتری‌ها پرداختی وجود داشته باشد، انجام می‌شد.

    این کارشناس می‌گوید: ورود گسترده و سریع دولت‌ها با اقدام‌های بیکاری موقت و یا وام‌های تضمین شده صنعت خودرو را از مرگ حتمی نجات داد.

    در این پیوند، تارنمای آلمانی «استاتیستا - Statista» که آمارهایی مبتنی بر داده‌های موسسه‌ها و شرکت‌ها و همچنین داده‌های بخش تجاری ارائه می‌کند نوشته است: در نیمه نخست سال میلادی جاری، گروه «فولکس واگن – Volkswagen» آلمان با اختصاص 25.8 درصد از ثبت‌نام‌های جدید خودروهای مسافری بیشترین سهم از بازار اروپا را از آن خود کرده است. گروه‌های فرانسوی «پی. اس. آ – PSA» پژو و رنو هم هر کدام بیش از 10 درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده بودند.

    اگر چه در حال حاضر نشانه‌هایی از بهبود اوضاع بازار خودرو در جهان در سه ماه دوم سال جاری میلادی به چشم می‌خورد، ‌اما تداوم روند شیوع بیماری کرونا آینده صنعت خودروسازی را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

    نشریه پلتس به تازگی با ارائه آماری از وضعیت صنعت خودرو در جهان نوشته بود: اگرچه صنعت خودرو در منطقه اتحادیه اروپا نیز در 17 ماه گذشته رکود را تجربه کرده است، شاخص مدیران خرید در ماه ژوئن(خرداد)  به بیشترین رقم در چهار ماه گذشته یعنی 47.4 درصد رسید. این رقم در ماه مه حدود 39.4 درصد بود.

    همچنین میزان تقاضا برای خرید خودرو در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی با 22.3 درصد کاهش به 949 هزار و 722 خودرو رسیده است. همچنین این رقم در نیمه نخست سال جاری میلادی با 52.3 درصد کاهش روبرو بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو