فونیکسریمکسبهتام

ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو در کشور

عصر خودرو- محققان یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو (دیسک تراش درجا) شدند.

ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آرش حسینلو، مدیر بازرگانی این شرکت ماشین سازی در توضیح عملکرد این دستگاه‌ها اظهار کرد: اگر در هنگام رانندگی در سرعت‌های پنجاه کیلومتر به بالا، هنگام ترمز کردن فرمان و ترمز خودرو لرزش داشته باشد، نشانگر این است که دیسک ترمز خودرو تاب برداشته است و لازم است تاب و لنگی دیسک ترمز با تراش دیسک ترمز برطرف شود. در روش‌های عمومی دیسک ترمز از خودرو جدا می‌شود و برای رفع تاب و لنگی به تراشکاری ارسال می‌شود. دستگاه‌های دیسک تراش این شرکت در دو شکل رومیزی و پرتابل (روکار) تولید شده است. دستگاه روکار برای تراش و رفع تاب و لنگی دیسک ترمز کلیه خودروهای سواری به شکل پرتابل بر روی خودرو نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع نیازی نیست دیسک ترمز از روی خودرو باز شده و برای تراش به تراشکار ارسال شود.

    وی ادامه داد: این دستگاه به شکل درجا دو طرف دیسک ترمز را بصورت همزمان در 10 دقیقه (با احتساب زمان بازوبست چرخ) تراش می‌دهد. در دستگاه دیسک تراش رومیزی تولیدی این شرکت علاوه بر تراش دیسک ترمز کلیه خودروهای باری و سواری، امکان تراش کاسه چرخ و فلایویل و همچنین سنگ زنی فلایویل بعد از تراش فراهم شده است.

    حسینلو افزود: این شرکت علاوه بر تولید دستگاه‌های دیسک تراش، اقدام به طراحی و ساخت اپلیکیشن خدمت رسان کرده است. با به کار گیری این اپلیکیشن توسط مشتریان، علاوه بر معرفی محصولات شرکت امکان بهره مندی از کلیه خدمات شرکت برای مشتریان فراهم شده است.

    وی ادامه داد: افزایش عمر مفید لنت ترمز، افزایش کیفیت سطح ترمزگیری در سرعت‌های مختلف، جلوگیری از خروج ارز برای خرید دستگاه‌های مشابه خارجی، کاهش چشم گیر هزینه‌های تعمیر و تعویض دیسک ترمز خودرو و امکان استفاده توسط یک فرد مبتدی در امر تعمیر به دلیل طراحی ساده از مزایای این دستگاه‌هاست.

    بر اساس اعلام وزارت علوم، این شرکت ماشین سازی فعالیت خود را از سال 1390 با استقرار در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی آغاز کرده و در حال حاضر به بیش از 800 واحد در سطح کشور ارائه خدمات می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو