فونیکسریمکسبهتام

عرضه نانوافزودنی قیر برای افزایش مقاومت آسفالت در برابر فرسودگی و خستگی

عصر خودرو- یکی از شرکت‌های فناور، یک افزودنی نانویی به نام زایکوترم را برای افزایش مقاومت سطح آسفالت معرفی کرد که این افزودنی علاوه بر آنکه دوستدار طبیعت است، قادر به افزایش مقاومت آسفالت در برابر فرسودگی و پیرشدگی آن خواهد شد.

عرضه نانوافزودنی قیر برای افزایش مقاومت آسفالت در برابر فرسودگی و خستگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جدا شدن قیر از مصالح آسفالت یا به اصطلاح عریان‌شدگی، همواره از مشکلات اساسی موجود در صنعت راه‌سازی بوده است. علت بروز این پدیده چسبندگی ضعیف قیر به مصالح بوده، به طوری‌که به تدریج و با عبور خودروها از روی آسفالت و نیز بارش باران قیر از مصالح جدا شده و آسفالت از بین می‌رود یا به عبارتی عریان شدگی اتفاق می‌افتد و این در حالی است که محصول "زایکوترم" می‌تواند با بهبود چسبندگی بین قیر و مصالح سنگی آسفالت و ایجاد پیوندهای شیمیایی قوی مانع عریان‌شدگی شود و عمر آسفالت را به‌طور چشمگیری افزایش داده و آسفالت در شرایط جوی مختلف پایدارتر خواهد بود.

    زایکوترم یک افزودنی اورگانوسیلان به قیر بوده که باعث مقاوم شدن سطح آسفالت در برابر صدمات مختلف مانند "عریان‌شدگی به‌دلیل ایجاد پیوند شیمیایی قوی بین قیر و مصالح سنگی"، "اکسیداسیون" (پیرشدگی) به‌دلیل پوشش‌دهی کامل قیر روی مصالح سنگی و همچنین "خستگی" به‌دلیل ایجاد تراکم یکدست و منسجم در آسفالت طی عملیات روسازی می‌شود.

    علاوه بر این زایکوترم محصولی دوستدار محیط زیست است که امکان تولید آسفالت در دمای پایین‌تر (10 تا 15 درجه سانتیگراد) و نیز تراکم آسفالت در دمای کمتر (30 تا 40 درجه سانتیگراد) را فراهم می‌کند.

    زایکوترم سطح مصالح سنگی را در ابعاد نانومتری اصلاح می‌کند و آنها را از حالت آب‌دوستی به قیردوستی تغییر می‌دهد. پیوند دائمی ایجاد شده بین قیر و مصالح سنگی منجر به کارایی بالای آسفالت در برابر پدیده عریان‌شدگی می‌شود.

    بر اساس اعلام ستاد نانو، استفاده از این محصول از جدا شدن قیر از مصالح سنگی و دانه دانه شدن آسفالت جلوگیری می‌کند. همچنین این افزودنی نانویی باعث افزایش کیفیت آسفالت و در نتیجه ممانعت از تشکیل چاله روی آن می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو