فونیکسریمکسبهتام

افزایش تلفات جاده‌ای با حذف قیر از بودجه ۹۸

عصر خودرو- عضو هیئت مدیره اتحادیه فراورده های نفتی با اشاره به این که هرگونه تغییر در روند بند هـ بودجه باعث توقف در اجرای پروژه های عمرانی کشور می شود، گفت: تلفات جاده ای با حذف قیر از بودجه ۹۸ افزایش پیدا می کند.

افزایش تلفات جاده‌ای با حذف قیر از بودجه ۹۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، وحید شیخی  گفت: تغییر « بند هـ » بودجه ریسک بزرگی برای عمران کشور به همراه دارد و این تغییر در شرایط تحریم به نفع دولت و مردم نیست.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه فراورده های نفتی افزود: با نگاهی به بودجه 97 شاهدیم که وزارت نفت متعهد بود 4 میلیون تن ماده اولیه قیر جهت سازمان های دولتی تحویل دهد که با کسر بدهی قبلی، مقدار باقی مانده تحویلی فاصله زیادی با تعهد بودجه دارد.

    وی اضافه کرد: حتی در ماه هایی که صادرات قیر کاملا متوقف بود، این ماده اولیه به نفت کوره تبدیل و سوزانده شد؛ اما به پروژه های عمرانی تخصیص داده نشد. حال در لایحه بودجه 98 دولت با وجود کسری 45000 میلیاردی و مشکلات صادرات نفت و قیر ، پیشنهاد نموده بجای تحویل ماده اولیه قیر وجه نقد جهت خرید قیر پروژه های عمرانی بپردازد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه فراورده های نفتی ادامه داد: اگر صادرات قیر رونق پیدا کند، قطعا اولویت با صادرات خواهد بود و وعده پول نقد تبدیل به قیر برای پروژه های عمرانی کشور نخواهد شد.

    وی گفت: در شرایط تحریم که دولت نیز برای رفع نیازهای کشور به تهاتر انواع کالا ها روی آورده دلیل حذف تهاتر VB و نفت خام از « بند هـ » لایحه بودجه چه مفهومی جز رفع مسئولیت و گسترش نارضایتی عمومی و تعطیلی فعالین این صنعت دارد؟ آیا نمایندگان محترم مجلس با این عملکرد وزارت نفت و چشم انداز پیش رو وعده پرداخت وجه نقد جهت خرید قیر در لایحه بودجه 98 را اجرایی می بینند؟

    به گفته این مقام مسئول، چرخه ایجاد شده در «بند هـ » بودجه نتیجه سال ها زحمت است که بهاء خوراک واحدهای قیرساز با نفت خام تهاتر شود و با تلاش اتحادیه و همکاری ستاد مبارزه با قاچاق تا حد بسیار زیادی فساد در این بخش محدود شده و نتیجه قابل قبولی ایجاد گردیده و هرگونه تغییر در روند بند هـ بودجه باعث توقف در اجرای پروژه های عمرانی کشور می شود و امروز تک تک ما نسبت به 45 ایرانی که روزانه در جاده ها جان خود را از دست می دهند مسئول هستیم.

    وی افزود: از کلیه نمایندگان مجلس خواهشمندیم به منظور گسترش زیرساخت های عمرانی و کاهش تلفات جاده ای وزارت نفت را متعهد به تحویل 3میلیون تن ماده اولیه قیر با مبلغ  60 هزار میلیارد ریال نگه داشته و تاکید دارد پرداخت ریالی به تنهایی هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه فراورده های نفتی اضافه کرد: اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید دارد که در این شرایط سخت تحریم ها به هر نحوی که بتوان بار فشارهای ریالی دولت را کاهش داد ، به نفع کشور خواهد بود. پس به نظر می‌رسد بهترین راهکار تداوم مسیری است که تاکنون اجرا و اصلاح شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو