فونیکسریمکسبهتام

طی ۷ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

کاهش تولید خودروهای سنگین‌ مسافربری

رشد بیش از ۲۰ درصدی تولید سواری‌ها

عصر خودرو- بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در تولید انواع خودروها به جز اتوبوس، مینی‌بوس و ون، رشد تولید دیده می‌شود.

کاهش تولید خودروهای سنگین‌ مسافربری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، گزارش عملکرد تولیدی انواع خودروها طی هفت ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی)، وانت، انواع سواری و تراکتور رشد تولید نزدیک به 43 درصد تا پنج درصدی داشته و در این میان، تنها اتوبوس، مینی‌بوس و ون، آن هم زیر 10 درصد کاهش تولید داشته‌اند.

    در مدت مذکور سال جاری 478 هزار و 800 دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 397 هزار و 700 دستگاه بوده، رشد 20.4 درصدی را ثبت کرده است.

    آمار تولید وانت‌ها نیز نشان می‌دهد که تعداد وانت‌های تولیدی در هفت ماهه امسال با رشد 22.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 46 هزار و 797 دستگاه رسیده است. در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید وانت‌ها، 38 هزار و 139 دستگاه بوده است.

    در مدت هفت ماهه سال 99، با تولید 347 دستگاه کمباین، این مدل خودروها افزایش 42.8 درصدی تولید را تجربه کرده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید کمباین 243 دستگاه بوده است.

    بر اساس این گزارش، کمترین رشد تولید مختص تراکتور است که از 10 هزار و 774 دستگاه تولید شده در هفت ماه نخست سال گذشته به 11 هزار و 273 دستگاه در مجموع هفت ماهه سال 1399 رسیده و رشد 4.6 درصدی را تجربه کرده است.

    در مقابل آمار تولید انواع خودروها نشان می‌دهد که در هفت ماهه سال جاری، تعداد اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌های تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

    در مدت مذکور امسال، 996 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با 1094 دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، افت 9 درصدی تولید را نشان می‌دهد. 

    علاوه بر این، لازم به ذکر است که میزان تولید لاستیک خودرو نیز در هفت ماه نخست سال 1399 نسبت به همین ایام در سال گذشته که 121 هزار و 300 تن بوده است، به 152 هزار و 100 تن رسیده و رشد 25.3 درصدی را رقم زده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط