فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد:

آخرین وضعیت دریافت تسهیلات کرونایی رانندگان تاکسی مشمول

ابتلای ۱۳۸۳ راننده تاکسی به کرونا

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تاکسیرانان، آخرین وضعیت رانندگان مشمول دریافت تسهیلات کرونایی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت دریافت تسهیلات کرونایی رانندگان تاکسی مشمول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در این باره، اظهار کرد: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آنها اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت رفاه به مبلغ شش میلیون تومان به تمامی رانندگان جوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس  که در سامانه کارا ثبت نام نمودند و بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و یا فاقد بیمه هستند، پرداخت شد.

    وی افزود: فهرست 648 هزار نفر از رانندگانی که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند را از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار دادیم که در مجموع از این تعداد 198هزار و 26 راننده در بخش‌های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند و 122 هزار و 882  راننده نیز وام خود را دریافت که از این تعداد 104 هزار و 425 تاکسیران موفق به دریافت وام شدند و 75 هزار و 144 نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.
    ضامنی در پاسخ به این سوال که دریافت این تسهیلات تا چه زمانی بود، بیان کرد: برای هر یک از مشاغل زمانی در نظر قرار گرفته شده بود که هم اکنون زمان ثبت نام رانندگان به پایان رسیده است و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.
    وی در رابطه با نوع دیگر تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا گفت: با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که مبلغ دو میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شود که 15 هزار و 125 نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: متناسب با هر شهر یک سهمیه را مشخص و در اختیار شهرها قرار دادیم و خود شهرها به افراد آسیب دیده و یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به روش‌های مختلفی که به تناسب هر شهری متفاوت بود، پرداخت شد.
    وی گفت: تا کنون 1383 نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه 152نفر فوت نموده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو