فونیکسریمکسبهتام

رییس پژوهشگاه ارتباطات خبرداد:

تولید خودروهای هوشمند؛ کمتر از ۱۰ سال آینده

عصر خودرو- رییس پژوهشگاه ارتباطات گفت: برآورد می شود تا کمتر از ۱۰ سال آینده، خودروهای خودران در کشور به مرحله تولید خواهد رسید که این امر با همکاری خودروسازان داخلی دنبال می شود.

تولید خودروهای هوشمند؛ کمتر از ۱۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مدتی قبل خبری مبنی بر همکاری پژوهشگاه ارتباطات با یکی از خودروسازهای کشور برای تولید خودروی هوشمند منتشر شد. «وحید یزدانیان» رییس پژوهشگاه ارتباطات روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره جزئیات این خبر گفت: همکاری ما با یکی از خودروسازی‌های داخلی فراتر از موضوع تولید خودروی هوشمند است. ما به‌ شیوه کلان در حوزه هوشمند سازی خودرو با یکدیگر همکاری داریم که تولید خودروی خودران هوشمند و هوشمند سازی حمل‌ونقل بخشی از این همکاری است.

    رییس پژوهشگاه ارتباطات افزود: یکی از کاربردهای شبکه نسل پنجم ارتباطات، تولید خودروی هوشمند است. نسل پنجم ارتباطات سیار به دلیل گستردگی پوشش کامل شبکه و تأخیر اندکی که دارد، امکان بهره‌برداری از کاربردهای حساس مانند خودروی خودران و جراحی از راه دور را ممکن می‌سازد.
    یزدانیان افزود: همکاری با خودروساز داخلی، گام دوم پژوهشگاه در حوزه خودروهای هوشمند است، در گام قبلی تفاهم‌نامه‌ای با ستاد حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید و برای اجرایی شدن آن تفاهم‌نامه یکی از اپراتورها و منطقه آزاد کیش همکاری داشت تا در این منطقه برای نخستین بار شاهد پیاده‌سازی حمل‌ونقل هوشمند باشیم.
    وی تأکید کرد: بازدید انجام شده از مجموعه‌های خودروسازی داخلی، آشکار شد که آنها برنامه طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هوشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند. آنها درگام نخست ساخت خودروهای الکتریکی را در برنامه خود دارند که پیش‌نیاز آن طرح یا مدل هایی (ماژول) است که نیازمند توسعه یا به‌روزرسانی در داخل کشور باشد تا قابلیت ارائه در ابعاد تجاری را پیدا کنند.
    به گفته یزدانیان، پژوهشگاه ارتباطات با شرکت خودروسازی داخلی در زمینه ساخت و توسعه سنسورهای حرکتی و مجتمع‌سازی مدارهای الکتریکی هم در خودروهای فعلی و هم خودروهای الکترونیک تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسانده و انتظار می رود این همکاری و پروژه‌هایی که تعریف می‌شود ظرف یک سال آینده در حوزه خودروهای الکتریکی به نتیجه برسد.
    وی درباره دستیابی به زیرساخت‌های تولید خودروهای هوشمند در کشور گفت: شرکت خودروسازی داخلی تولید خودروی هوشمند داخلی را به سال 2025 موکول کرد و اینکه برای رسیدن به این هدف زیرساخت آزمایشگاهی لازم برای بهره‌گیری از شبکه نسل پنجم را آماده می‌کنیم و توسعه پلتفرم‌ها و ماژول‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.
    یزدانیان خاطرنشان کرد: پژوهشگاه در حوزه خودروهای هوشمند در ابتدای راه قرار ندارد و درگذشته قدم‌هایی برداشته شده و حدود دو سال قبل که موضوع نسل پنجم ارتباطات مطرح شد، پژوهشگاه ارتباطات با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز فناوری، مطالعات خود را در این زمینه آغاز کرد.
    وی افزود: پیش بینی می شود تا کمتر از 10 سال آینده خودروهای خودران درکشور تولید شود و دانشگاه های شریف، تهران وامیرکبیر نیز از دانشگاه‌هایی محسوب می شوند که در این زمینه با آنها تعامل برقرار است.

    به گزارش ایرنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در آذرماه امسال ضمن تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمند سازی است، گفت: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم را نیز در دستور کار داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو