فونیکسریمکسبهتام

۵۰ درصد کاهش ترافیک در سال ۲۰۲۰

عصر خودرو- در سال ۲۰۲۰ آمارها نشان می دهد که مردم آمریکا ۵۰ درصد کمتر در ترافیک به سر برده اند.

۵۰ درصد کاهش ترافیک در سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در این که کوید-19 تأثیر عظیم و فراگیری روی سبک زندگی مردم گذاشته،‌ تردیدی وجود ندارد. این ویروس روی همه چیز اثر گذشته حتی ترافیک.

    ساکنان شهرهای بزرگ در سال 2020 به شکل محسوسی حس کرده اند  که ترافیک نسبت به گذشته سبک تر شده است. به نظر می رسد که وقتی بخشی از کسب و کارها مجبور به تعطیلی شده اند و از مردم خواسته شده است که تا می توانند در منزل بمانند، به طور طبیعی از ترددها در سطح خیابان ها و معابر کاسته می شود. در کشورهای غربی که عادت زیادی به اندازه گیری دقیق تر دارند، این تغییر محسوس در ترافیک هم مورد اندازه گیری قرار گرفته است.

    در شهرهای بزرگ ایالات متحده، این کاهش یا سبک شدن ترافیک در حد 50 درصد بوده است. در نتیجه مردم تقریباً 75 درصد زمان کمتری را در ترافیک های سطح شهر در طول سال سپری کرده اند. هر چند که این ساعت هایی که مردم در ترافیک نمانده اند، خیلی هم به دردشان نمی خورد چون آن را بیشتر در منازل خود صرف می کنند و در بیشتر اوقات هدر می دهند.

    این سبک شدن ترافیک فقط در آمریکا نبود، شهرهایی مثل بوگوتا و کلمبیا که به طور منظم در صدر جدول پرترافیک ترین شهرهای دنیا در فهرست اینریکس Inrix قرار داشتند در سال 2020 از 31 درصد کاهش در ترافیک سنگین بهره مند شدند. تا پیش از تعطیلی های سراسری،‌ مردم این شهرها به طور متوسط 133 ساعت را در ترافیک هدر می دادند.

    بیشترین کاهش ترافیک در رفت و آمد مردم به مرکز شهر اتفاق افتاده است در شهرهای پورتلند و اورگان، سفر به مرکز شهر 66 درصد کاهش یافته است. در سان فرانسیسکو سفر به مرکز شهر 64 درصد کم شده است.

    باب پیشیو Bob Pishue تحلیلگر سامانه های حمل و نقل در اینریکس Inrix می گوید: «هر چند سفرهای درون شهری به مرکز شهر به شدت تحت تأثیر انتشار ویروس قرار گرفته و باعث اِعمال محدودیت هایی از سوی مسئولان  حکومتی شده است، یک نتیجه مثبت داشته و آن این بوده که تردد نیروهای امدادی و کارگران ضروری در داخل شهر سریع تر و آسان تر شده ، جریان تحویل کالا و بار در سطح شهر هم روان تر شده است که تأثیر بسیار مطلوب و حیاتی در اقتصاد شهرها دارد. انتظار می رود که این وضعیت در سال 2021 ادامه پیدا کند.»

    خیلی از شرکت ها و مؤسسه ها دیگر عادت کرده اند که کارها را از راه دور به کارکنان خود بسپارند و ممکن است که این عادت به بخشی از سبک زندگی مردم تبدیل شده و در آینده هم ادامه پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو