فونیکسریمکسبهتام

مقایسه دو هاچبک محبوب و پرفروش بازار

ام وی ام ۳۱۵ پلاس در مقابل پژو ۲۰۷ اتوماتیک

عصر خودرو- از سال ۹۱ که مدیران خودرو برای نخستین بار خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵ را وارد بازار کرد، رقابت این خودرو با هاچ‌بک محبوب ایران خودرو یعنی پژو ۲۰۶ آغاز شد.

ام وی ام ۳۱۵ پلاس در مقابل پژو ۲۰۷ اتوماتیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حال حاضر که بیش از 7 سال از حضور این هاچبک محبوب مدیران خودرو در بازار می گذرد، 315 توانسته برای خود طرفداران پروپا قرصی دست و پا کند. اکنون که قریب به یک سال از حضور نسخه جدید این هاچ‌بک یعنی 315پلاس در بازار می‌گذرد؛ با توجه به ویژگی های نوین این خودرو نسبت به نسخه قبل، آمادگی رقابت با برادر بزرگ‌تر رقیب خود یعنی پژو 207 را دارد. در این مطلب نگاهی مقایسه ای به معایب و محاسن هر یک از این دو خودرو محبوب می اندازیم.

    طراحی
    بیش‌ترین تغییرات MVM 315+ نسبت به نمونه قبلی در نمای جلو اتفاق افتاده است. جایی که بزرگ‌تر شدن ابعاد جلو پنجره در ترکیب با ورودی هوای غول‌پیکر روی سپر، چهره‌ای خشمگین و شبیه به یک ماهی با دهان باز را تداعی می‌کند! وجود دی‌لایت‌های عمودی در طرفین سپر نیز در مدرن‌تر شدن چهره این هاچبک چینی بی‌تأثیر نیست. در نمای کناری تغییر گسترده‌ای را شاهد نیستیم اما طرح جدید رینگ‌ها، آینه‌های جانبی و اضافه‌شدن یک ورودی هوای تزئینی روی گلگیر، کمی تنوع به طرح بخشیده است. تغییرات در نمای عقب MVM 315+ نیز به طرح جدید سپر محدود می‌شود که شاهد یک سپر حجیم‌تر و اسپرت‌تر نسبت به قبل هستیم. با ورود به کابین MVM 315+ دقیقا همان داشبورد MVM X22 پیش‌روی شما قرار می‌گیرد. تنها تفاوت این دو خودرو را می‌توان در بخش کنترلرهای سیستم تهویه جستجو کرد که در MVM 315+ دستی بوده و با نمونه الکتریکی موجود در X22 متفاوت است. در مورد طرح این داشبورد نیز می‌توان گفت که نمایی زیبا و اسپرت داشته که قطعات و دوخت‌های نارنجی‌رنگ، این اسپرت بودن را تشدید می‌کند. طراحی پژو 207i نیز اکنون برای همگان آشناست و جای چندانی برای صحبت و تحلیل ندارد اما می‌توان گفت که هرچند طراحی این خودرو تناسب و هماهنگی مثال‌زدنی پژو 206 را ندارد اما با توجه به استفاده از برخی المان‌های به‌روز، به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اکثر افراد، پژو 207i را به عنوان یک خودرو اسپرت و زیبا می‌شناسند.

    مشخصات و توانمندی‌های فنی
    MVM 315+ از همان پیشرانه نسخه قبلی استفاده می‌کند یعنی یک نمونه 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 107 اسب بخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتن‌متر. با این تفاوت که گیربکس 5 سرعته دستی قبلی جای خود را به یک نمونه 4 سرعته اتوماتیک داده است. این هاچبک چینی با این مجموعه فنی، مصرف سوخت ترکیبی برابر با 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر را داشته و قادر است به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در مقابل، پیشرانه 1.6 لیتری TU5 با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتن‌متر، نیرو بخش پژو 207i است. پیشرانه مذکور با اتصال به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف 7.1 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفرتاصد 12.6 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را برای این هاچبک فرانسوی-ایرانی به ارمغان می‌آورد. البته هنوز MVM 315+ در بازار عرضه نشده و برای قضاوت‌کردن در مورد توانمندی‌های فنی این خودرو زود است اما با توجه به این که MVM X22 اتوماتیک نیز از همین مجموعه فنی بهره می‌برد می‌توان در مورد MVM 315+ نیز گفت که این خودرو اندکی کندتر از پژو 207i اتوماتیک ظاهر می‌شود.

    امکانات رفاهی و ایمنی
    MVM 315+ و پژو 207i اتوماتیک از امکانات رفاهی و ایمنی مشترکی همچون سیستم مالتی‌مدیا مجهز به مانیتور لمسی، کروز کنترل، دی‌لایت، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم ترمز ABS+EBD و 2 عدد ایربگ بهره می‌برند. در این میان، پژو 207i مجهز به تهویه مطبوع اتوماتیک است که در خودرو رقیب وجود ندارد اما MVM 315+ نیز دست‌وپا بسته ظاهر نمی‌شود و به لطف امکاناتی همچون سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور باد لاستیک(TPMS) و کنترل پایداری الکترونیکی(ESP) برتری خود را در این بخش به محصول پژو دیکته می‌کند.

    مقایسه نهایی
    در مقایسه بین دو خودرو هم رده و هم سگمنت به خصوص در بازار ایران که از نظر تنوع محصول بازار محدودتری نسبت دیگر کشور ها دارد، هرگز نمی توان گفت کدام خودرو بهتر از دیگری است چرا که در فرآیند خرید خودرو به جز مسائل فنی و بررسی و مقایسه آپشن ها و ابعاد و طراحی و بازار فروش دست دوم و ظاهر و باطن، مساله ای به نام سلیقه وجود دارد که اتفاقا سهم زیادی در انتخاب خودرو توسط مشتری دارد. بنابراین نمی توان گفت که خرید این خودرو بهتر از دیگری است. بنابراین در این بخش پایانی بررسی مزایا و معایب هر کدام از این خودرو ها می پردازیم. در مقام مقایسه می‌توانیم بگوییم که MVM 315+ در فاکتورهایی همچون فضای کابین و صندوق‌بار، نرمی سواری و امکانات رفاهی برتر از پژو 207i اتوماتیک ظاهر می‌شود. در مقابل، 207i نیز لذت رانندگی و بازار کارکرده بهتری نسبت به رقیب چینی خود دارد. بنابراین اگر قصد خرید یک هاچبک را دارید که هم برای استفاده‌های شهری و هم مسافرت‌های خانوادگی پاسخگوی نیاز شما باشد و در عین حال برای چند سالی خودرو خود را نگه می‌دارید؛ MVM 315+ گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد اما اگر تنوع‌طلب بوده و خودرو خود را برای مدت کوتاه‌تری در مالکیت خود حفظ می‌کنید و در ضمن بیشتر ترددهای شما در مسیرهای درون شهری است؛ به سراغ پژو 207i اتوماتیک بروید. شرکت آسیاخودرو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین نمایندگی‌های مدیران خودرو و ایران خودرو است در دو شعبه تهران‌پارس و غنات کوثر (کد 366 مدیران خودرو و 1133 ایران خودرو) به صورت نقد و اقساط فروش محصولات مدیران خودرو را انجام می‌دهد. برای مقایسه بهتر این دو خودرو می توانید به یکی از نمانیدگی های این شرکت مراجعه کنید و هر دو خودرو را در کنار هم ببیند و انتخاب کنید. همچنین برای ام وی ام 315 و تمامی محصولات مدیران خودرو، امکان تست درایو در هر دو نمایندگی فراهم شده است که برای ثبت نام و تست درایو رایگان باید با همراه داشتن گواهینامه رانندگی به یکی از نمایندگی ها مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های 021-75151 و 77040770-021 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام به آدرس asiakhodro.official با این مجموعه در ارتباط باشید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو