فونیکسریمکسبهتام

مصرف سوخت سی ان جی در استان همدان ۴۴ درصد افزایش یافته است

عصر خودرو- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: میزان مصرف سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) استان در فروردین امسال ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

مصرف سوخت سی ان جی در استان همدان ۴۴ درصد افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، "امین روستایی" روز جمعه افزود: در یک ماه نخست سال جاری، بیش از 14 میلیون متر مکعب سوخت سی ان جی در همدان مصرف شده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 9 میلیون و 800 هزار متر مکعب بود.

    وی با اشاره به اینکه استان همدان 47 جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) دارد، اظهار داشت: در طول سال 1399، بیش از 163 میلیون متر مکعب سوخت سی.ان.جی گاز در این جایگاه‌ها عرضه شده است.

    روستایی عنوان کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک، سال گذشته نزدیک به 149 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

    وی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به هشت میلیارد و 14 میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) در کشور مصرف شد که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به بیش از 2 درصد رسیده است.

    مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: مصرف سوخت سی ان جی در سال 1399 نزدیک به 9 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

    وی اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف سوخت سی ان جی در این سال با حدود 16میلیون مترمکعب مربوط به اسفندماه و کمترین آن با 9 میلیون و 800 هزار متر مکعب به فروردین ماه اختصاص داشته است.

    روستایی افزود: از 264 نازل عرضه سوخت گاز سی ان جی در جایگاه های عرضه منطقه، هم اکنون 236 نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در 47 جایگاه منطقه همدان سوخت سی ان جی عرضه می شود که از این تعداد 25 جایگاه تک منظوره (سی.ان.جی) و 22 جایگاه 2منظوره (فرآورده مایع و سی.ان.جی) است.

    وی تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی و به تازگی خودروهای اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه های آن را پرداخت می‌کند در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است.

    مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: این اقدام ارزشمند ضمن کاهش هزینه های خانوار و سبد اقتصادی استفاده کنندگان، مزایای زیست محیطی بسیاری نیز به دنبال دارد. 

    روستایی تصریح کرد: روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی تاکسی و وانت بار که این روزها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت هدایت می کند.

    استان همدان 47 جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو