فونیکسریمکسبهتام

سفر ۴۸۳ کیلومتری با موتورسیکلت برقی

عصر خودرو- استارت‌آپ زایسر موتورز (Zaiser Motors) که دفتر مرکزی آن در کلرادو واقع شده، در حال کار روی یک موتورسیکلت الکتریکی به نام «الکتروسیکل» است که می‌تواند به ازای هر بار شارژ کامل تا ۴۸۳ کیلومتر برد داشته باشد.

سفر ۴۸۳ کیلومتری با موتورسیکلت برقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه همشهری، «الکتروسیکل» همچنین باتری‌های 2 WD، قابل جابه‌جایی برای شارژ داخلی و حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

    این موتورسیکلت یکی از سنتی‌ترین مدل‌هایی است که تاکنون در رده موتورسیکلت‌های برقی دیده‌ایم. وجود باک و چراغ‌های جلو و یک گلگیر عقب و بزرگ تزئینی که طرح خودروهای مربوط به دوران گانگسترها را به یاد می‌آورد، از قیافه این موتورسیکلت برقی، یک وسیله نقلیه سنتی ساخته است. یک گلگیر عقب بزرگ انتخابی عجیب است؛ بدون آن، شما می‌توانید طراحی را در جهت تقارن پذیرفته و در نهایت با ظاهر معمولی منطقی مواجه شوید، اما همانطور که در این موتورسیکلت قابل مشاهده است، یک چرخ عقب بسیار باریک که احتمالاً برای افزایش کارایی انتخاب شده وجود دارد که باعث می‌شود تا تمام بدنه‌ها کاملا لاغر به‌نظر برسد.

    با این حال باید گفت که این موتورسیکلت بسیار درشت‌هیکل به‌نظر می‌رسد و فاصله 2 محور آن زیاد و دارای صندلی پهن و بلند است، اما زایسر مشتاق است که الکتروسیکل را با چیزی غیر از ظاهر متفاوت از سایر موتورسیکلت‌ها متمایز کند؛ بنابراین، این موتورسیکلت دارای 2 هاب موتور است که به هر دو چرخ نیرو می‌فرستد تا شتاب صفر تا صد کیلومتر حدود 7/3 ثانیه به طول بینجامد.

    هاب موتورها، موافقان و مخالفانی دارد. در سمت موافقان، حذف زنجیر چرخ و تسمه‌ها، پیچیدگی و قطعات مصرفی را کاهش می‌دهد که این موضوع بسیار خوب است. در طرف مخالفان، این موتورها وزن فنربندی‌شده ندارند که به این معناست که سیستم تعلیق برای جذب ضربات باید بیشتر کار کند.

    الکتروسیکل درواقع به‌دنبال رسیدن به برد بیشتر بوده است. 483 کیلومتر برد، حدودا 80 کیلومتر بیشتر از محدوده شهری سایر موتورسیکلت‌ها به‌حساب می‌آید. مقامات استارت‌آپ «زایسر موتورز» در عین حال تأکید دارند که هدف آنها افزایش بیشتر برد باتری‌های موتورسیکلتشان است و قصد ندارند به 483 کیلومتر قانع باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو