فونیکسریمکسبهتام

تجربه رانندگی آفرود با پیکاپ قدرتمند آمیکو

بیراهه نوردی با آسنا

عصر خودرو- شرکت آمیکو دیروز فرصتی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند تجربه متفاوتی از سواری آسنا داشته باشند. اولین تست تخصصی آفرود با آمیکو آسنا در تپه های کوی فراز سعادت آباد برگزار شد.

بیراهه نوردی با آسنا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در سال های گذشته شرکت آمیکو، پیکاپ محبوب آسنا را مورد تست و بررسی های متعددی قرار داده است اما این نخستین باری بود که به صورت جمعی و برای تیم خبرنگاران یک برنامه جامع و کامل در محیطی نسبتا امن اما با المان های واقعی آفرود برگزار می شد. طی این برنامه خبرنگاران مسیر مشخصی را که متشکل از رمپ، مسیر با شیب جانبی، گودال، سربالایی و سراشیبی بود را با نظارات تیم همراه طی کردند.

آیمکو آسنا یک پیکاپ دو دیفرانسیل قدرتمند است که پلتفرم آن بر پایه فورد اف-150 طراحی شده و از این رو یک پیکاپ بزرگ و عضلانی به حساب می آید. آسنا از یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی بهره می برد که توانایی تولید 143 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان خروجی از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

موتور آسنا هم با گاز و هم با بنزین کار می کند، البته در کاتالوگ رسمی موجود در سایت این شرکت عدد دقیق بازده موتور با استفاده از گاز ذگر نشده است.

آسنا همچنین مجهز به قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکی است نیاز به دخالت راننده در این فرایند را حذف می کند. عملکرد این سیستم در مسیر های ناهموار به خوبی خود را نشان می دهد. به عنوان مثال در همین تست آفرود، به هنگام عبور از یک چاله بزرگ و عریض که خودرو برای رد شدن از آن به اصطلاح سه لنگ می شد، عملکرد قفل دیفرانسیل هوشمند در انتقال قدرت بین چرخ درگیر با زمین و چرخی که با زمین فاصله دارد به خوبی قابل لمس بود.

آسنا یک پیکاپ بزرگ با ابعاد  556x184x184cm  است که وزن ناخاصل مجاز آن 3.2 تن است همچنین ظرفیت مخزن بار آن 182x152x52cm است.

وقتی سوار بر آسنا می شوید  به واسطه بهره گیری از سیستم فنر لول مستقل در محور جلو و فنر شمشی در محور عقب، سواری بسیار نرمی در مسیر های شهری و سواری نسبتا آرامی در مسیر های آفرودی را تجربه خواهید کرد. در تست آفرود برگزار شده، بر خلاف این که مسیر بسیار ناهموار بود، عملکرد سیستم تعلیق آسنا بخ خصوص در محور جلو باعث می شد نوسانات مسیر با کمترین حد ممکن به اتاق منتقل شود. البته بخشی از این موضوع را هم می توان به خاطر بهره گیری از لاستیک های با فاق بلند و رینگ های 17 اینچی دانست.

اگر از مسائل فنی بگذریم، آسنا دو کابین علاوه بر چراغ های مخصوص روشنایی در روز از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های کرومی، صندلی چرم، آینه های برقی راهنمادار، گارد ایمنی اتاق، فرمان تمام هیدرولیک، آینه وسط ضد نور، مانیتور لمسی هوشمند با قابلیت اتصال بلوتوث و مسیریابی و قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت نیز بهره می برد.

در آخر باید گفت که آمیکو آسنا علاوه بر اینکه یک پیکاپ بزرگ و جادار است، توانایی های آفرودی بسیار قابل توجهی نیز دارد. علاوه بر این که نسخه توربو این خودرو که بازده آن 210 اسب بخار  و 320 نیوتن متر است و از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می بد احتمالا در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو