فونیکسریمکسبهتام

خودرو‌های کلاسیک چگونه قیمت گذاری می‌شوند؟

عصر خودرو- رییس سابق کمیته خودرو‌های قدیمی و کلاسیک در ایران در خصوص قیمت گذاری خودرو‌های کلاسیک توضیحاتی داد.

خودرو‌های کلاسیک چگونه قیمت گذاری می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱:۰۰

    رامین صالح خو رییس سابق کمیته خودرو‌های قدیمی و کلاسیک در ایران و کارشناس  خودروهای کلاسیک با بیان اینکه امروزه از خودرو‌های کلاسیک به شدت استقبال می‌شود، گفت: افراد زیادی هستند که به خودرو‌های کلاسیک علاقه دارند و حتی در این زمینه انجمنی تشکیل شده است که نماینده فدراسیون جهانی در زمینه خودرو‌های تاریخی شده است.

    او با بیان اینکه پلاک تاریخی راهی برای حفظ خودرو‌های کلاسیک است، بیان کرد: اکنون بحث تردد پلاک تاریخی نیز به خوبی پیش می‌رود و خودروهایی که اصالت داشته و به صورت فابریک باشند با مراجعه به کانون جهانگردی و کارشناسی‌ها، صاحب پلاک تاریخی می‌شوند.

    صالح خو گفت: قوانینی لحاظ شده است  مبنی بر اینکه خودرو‌هایی که پلاک تاریخی دارند، از محدودیت منع تردد خودروهای فرسوده معاف می‌شوند. سازمان‌های زیربط نیز در این رابطه مجوزهای لازم را صادر می‌کنند که در حال حاضر چند برنامه هم در این زمینه هم در تهران و هم در استان های دیگر مانند شیراز انجام شده و در هفته آتی نیز چند مجوز دیگر برای این تردد صادر خواهد شد که که بخشی از این فعالیت نیز آگاه سازی است.

    رییس سابق کمیته خودرو‌های قدیمی و کلاسیک در ایران با اشاره به علت کم شدن تردد خودروهای کلاسیک در خیایان ها ، گفت: اگر اکنون مقداری فعالیت کاهش پیدا کرده، یا کمتر شده به دلیل محدودیت‌های کرونا است که همه آن را رعایت کردند.

    او با اشاره به نحوه خرید و فروش خودروهای کلاسیک در بازار، گفت: خودرو‌های کلاسیک مانند هر کالای دیگری خرید و فروش می‌شوند و محدودیتی در انجام این کار  وجود ندارد.

    صالح خو با تاکید بر اینکه هیچ منعی برای تردد خودرو‌های کلاسیک وجود ندارد، گفت: برای تردد خودروهای فرسوده، نه تنها در زمینه خودروهای سواری بلکه کامیون و اتوبوس ممنوعیت هایی وجود دارد و شامل برخی قوانین می شوند، یعنی تردد خودروهایی که فرسوده هستند به دلیل اینکه معاینه فنی ندارند و از نظر آلایندگی نمی توانند استانداردهای لازم را بگذرانند، مشکل است.

    رییس سابق کمیته خودرو‌های قدیمی و کلاسیک با بیان اینکه در ایران ناوگان کامیون و اتوبوس کلا فرسوده است، گفت: قوانینی که در خصوص تردد خودروهای فرسوده وجود دارد، تنها مشمول برخی از خودرو‌ها می شود در حالی که بسیاری از این ناوگان معاینه فنی ندارند و از نظر آلایندگی نمیتوانند استاندارد‌های لازم را پاس کنند.

    به گفته صالح خو قوانینی برای تردد خودروهای تاریخی که پس از کارشناسی به عنوان خودرو کلاسیک شناخته می‌شوند، وجود دارد که به صراحت اعلام شده  است.

    او گفت: این قوانین طوری تنظیم شده است که این خودرو‌های کلاسیک حفظ شوند و مشوقی برای افرادی است که می خواهند این خودرو‌های کلاسیک را نگه دارند؛  بخشی از این خودرو‌ها میراث تاریخی ما است و باید حفظ شوند.

    رییس سابق کمیته خودرو‌های قدیمی و کلاسیک با اشاره به اینکه افرادی که پلاک تاریخی دارند، به‌طور روزمره از خودرو خود استفاده نمی‌کنند، گفت: بیشترین استفاده افرادی که خودرو کلاسیک دارند در روزهای تعطیل است و مانند خودروهای فرسوده ای که هر روز در سطح شهر تردد می کنند، تردد ندارند.

    او در خصوص قیمت گذاری خودرو‌های کلاسیک، گفت: یک اصل اقتصاد می گوید قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می کند. اگر تقاضا بالا و عرضه کم باشد، قطعا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، در کلیت می‌توان گفت قیمت خودرو‌های کلاسیک به دلیل عرضه کم‌ بالا است.

    رییس سابق کمیته خودرو‌های قدیمی و کلاسیک تشریح کرد: 4 سال است که ماشین‌های وارداتی وارد کشور نمی شود و باعث شده که قیمت خودرو نسبت به گذشته چندین برابر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو