فونیکسریمکسبهتام

تحقق بیش از ۱.۷ میلیارد دلار داخلی‌سازی صنعتی در سال ۱۴۰۰

عصر خودرو- رییس مرکز ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مطابق گزارش‌های واصله از استان‌های مختلف کشور، میزان داخلی‌سازی‌های انجام شده از برنامه‌ریزی انجام شده فراتر رفته و به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

تحقق بیش از ۱.۷ میلیارد دلار داخلی‌سازی صنعتی در سال ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا؛ «سید محمدمهدی هادوی» امروز (دوشنبه) افزود: برای سال جاری برنامه داخلی‌سازی سه میلیارد و 400 میلیون دلاری به‌منظور جایگزینی کالاهای ساخت داخل با کالاهای وارداتی برنامه‌ریزی شده بود که جمع‌بندی گزارش‌های استانی حاکی از تحقق بیش از 50 درصدی آن در نیمه نخست 1400 است.

    وی یادآوری‌کرد: سال گذشته نیز سه میلیارد و 400 میلیون دلار تعهد در این زمینه و داخلی‌سازی کالاها و تجهیزات در استان‌های مختلف ایجاد شد، اما استان‌ها عملکردی درخشان داشتند و رقمی بیش از این مقدار را محقق کردند.

    به گزارش ایرنا، مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر است در مدت سه سال (سال‌های 98 تا 1400) در مجموع 10 میلیارد دلار توسعه داخلی‌سازی و جایگزینی کالاهای ساخت داخل با کالاهای وارداتی انجام شود.

    سال گذشته استان‌های تهران و اصفهان بیشترین عملکرد ارزی را در مقوله داخلی‌سازی داشتند، به‌طوری که تهران با داخلی‌سازی حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلاری، عملکردی درخشان در این زمینه ثبت کرد و در مجموع به‌جز پنج استان، بقیه استان‌ها بیش از 100 درصد در این زمینه توفیق یافتند.

    دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی صنعت

    هادوی در ادامه با اشاره به برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران، خاطرنشان‌کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌های صنعتی کشورمان و احصاء نیازمندی‌ها در این زمینه است و با هماهنگی دو طرف ارائه‌دهندگان خدمات و بازدیدکنندگان می‌توان گام‌های بهتری در راستای برنامه توسعه داخلی‌سازی برداشت.

    وی، نمایش توان تولید برای جایگزین کردن محصولات داخلی در شرایط تحریم و مشخص شدن نیاز تجمیعی به تجهیزات و ماشین‌آلات برای تقویت تولید داخل را دو دستاورد نمایشگاه صنعت عنوان کرد.

    رییس مرکز ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت با بیان اینکه مهمتر از دو مورد یاد شده، ارتقا و بهبود کیفیت ماشین‌آلات و تجهیزات است، تصریح‌کرد: رقابتی که در نمایشگاه ایجاد می‌شود منجر به جرقه فناوری و خلاقیت‌های جدید خواهد شد.

    هادوی افزود: نمایشگاه بین‌المللی با حضور بازدیدکنندگان خارجی به بحث صادرات هم کمک خواهد کرد که این از دستاوردهای جانبی نمایشگاه صنعت خواهد بود.

    به گزارش ایرنا، روز گذشته (یکشنبه) بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت با حضور بیش از 190 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین، ترکیه، آلمان و کشورمان آغاز به کار کرد.

    این نمایشگاه در زیرگروه‌های ماشین‌آلات و خطوط تولید، تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، اتوماسیون صنعتی، خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای، تجهیزات ایمنی و بهداشت، فروش و خدمات پس از فروش و غیره برگزار می‌شود.

    بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت به مدت چهار روز (تا 21 مهرماه) ‌ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست و همه روزه از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقه‌مندان و صنعتگران است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو