فونیکسریمکسبهتام

هیوندای توسان در مسیر صفر ستاره ایمنی

عصر خودرو- نسل سوم توسان شاید در ظاهر جایش را به نسل چهارم داده باشد اما تولید این نسخه فیس لیفت این نسل همچنان در برزیل ادامه دارد و در جدیدترین تست تصادف توسط موسسه LatinNCAP، توسان موفق به کسب هیچ ستاره ایمنی نشده است.

هیوندای توسان در مسیر صفر ستاره ایمنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این موضوع ابعاد پیچیده ای دارد چرا که به گفته مسئولان LatinNCAP، این خودرو در تست تصادف از روبرو باید پس از هر بار تصادف، تمامی قطعاتش توسط هیوندای جایگزین می شد اما هیوندای پس از 7 ماه تعمیر بخش جلو خودرو را به پایا نرساند و به همین دلیل مراحل این تست که از سال 2020 شروع شده بود تا پایان 2021 به طول انجامید. موسسه NCAP معتقد است که هیوندای احتمالا از قصد این تاخیر را بوجود آورده است و یا سیستم خدمات پس از فروش ضعیفی دارد.

    همچنین هیوندای مدلی تنها مجهز به دو کیسه هوای جلو را برای این تست در اختیار LatinNCAP قرار داده است که حتی به ESP هم مجهز نبوده. این خودرو در تست های تصادف سرنشینان بالغ عملکرد خوبی را ثبت کرده اما در تست صندلی کودک امتیاز آن ضعیف بوده است چرا که هیوندای کمربند ایمنی صندلی کودک را روی مدل آزمایشی نصب نکرده است و همچنین تست تصادف با عابر پیاده به دلیل صدمه بالای وارده و همچنین مجهز نبودن این خودرو به ترمز اضطراری نیز ضعیف ارزیابی شده است. Latin NCAP همچنین از هیوندای درخواست کرده تا نسل چهارم توسان را نیز برای تست تصادف در اختیارشان قرار دهد اما هیوندای این پیشنهاد را نپذیرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم