فونیکسریمکسبهتام

خرید روغن موتور برای خودرو چقدر خرج دارد؟

عصر خودرو- در این گزارش به بررسی برخی از انواع روغن موتور موجود در بازار پرداختیم.

خرید روغن موتور برای خودرو چقدر خرج دارد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در گذشته‌‌های دور موتورهای اولیه از ساختار ساده و توان خروجی نسبتا کمی برخوردار بودند؛ به همین دلیل در آن زمان روغن موتورها تنها برای روان‌کاری قطعات داخل موتور مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما پس از پیشرفت تکنولوژی و ساخت موتورهای قدرتمند و مدرن، روغن موتورها نیز ارتقا پیدا کردند و توانستند علاوه بر ایجاد لغزندگی بین اجزای موتور، کارهایی همچون جلوگیری از ساییدگی و زنگ‌زدگی، خنک کنندگی، جذب رسوبات و… را نیز انجام دهند.

    در این گزارش اطلاعات مربوط به چند مدل  از  روغن موتورهای   موجود در بازار را برایتان جمع آوری کردیم.

    روغن موتور خودرو اسپیدی مدل Platinum 10W-40: این روغن در حجم 4 لیتر در بازار عرضه می شود. مناسب برای خودروهای تولید 2005 و پس از آن است.

    توصیه شده برای انواع کیا، هیوندای، مزدا و تویوتا است.قابل استفاده در خودروهای بنزینی، دیزلی سبک، دارای توربوشارژ و غیر توربوشارژ است. قیمت آن 347 هزار و 400 تومان است.

    روغن موتور خودرو بهران مدل Super Pishtaz SAE: در حجم 4 لیتر در بازار عرضه می شود. سطح کیفیت آن  SL/CF است و قمیت آن 212 هزار تومان است.

    روغن موتور خودرو کاسترول مدل Magnatec: با حجم 4 لیتری خود قابل استفاده در موتورهای 2 زمانه، 4 زمانه، خودروهای بنزینی و گازوئیلی است. قیمت این محصول 464 هزار و 600 تومان است.

    روغن موتور خودرو شرکت نفت پارس مدل Pars Super Paya: با حجم 4 لیتر در بازار عرضه می شود و گرانروی آن 20W-50است. شما می توانید با هزینه کردن 214 هزار و 990 تومان این محصول را تهیه کنید.

    روغن موتور خودرو توتال مدل Quartz 7000: حجم این کالا 4 لیتر  است. این روغن، تمام‌سنتزی بوده و از گرانروی 10W40 برخوردار است. این گرانروی موجب عملکرد مناسب روغن در دمای پایین و بالا می‌شود. این محصول برای موتورهای بنزینی، دیزلی و توربوشارژ مناسب است.  قیمت آن هم اکنون 580 هزار تومان است.

    روغن موتور خودرو ایرانول مدل Racing: این کالا با حجم 4 لیتری مناسب برای خودروهایی با حجم 4 لیتر است و به نرخ 233 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط