فونیکسریمکسبهتام

تولید و فروش فورد سری اف از ۴۰ میلیون دستگاه گذشت

عصر خودرو- فورد برای رسیدن به عدد ۴۰ میلیون دستگاه فروش، ۷۵ سال وقت صرف کرده است. ۴۵ سال پشت سر هم است که اف-۱۵۰ پرفروش ترین وانت بازار آمریکا است.

تولید و فروش فورد سری اف از ۴۰ میلیون دستگاه گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مایکل لوین Mike Levine مدیر ارتباطات فورد می گوید: «چهل میلیون اُمین دستگاه وانت سری اف سر از موزه در نمی آورد، باید سر از محیط کار در بیاورد، چون از آن همین انتظار می رود.»

    در حال حاضر قیمت خرید یک وانت سری اف فورد 72,150 دلار است. البته قیمت پایه اف-150 ترِمور [F-150 Tremor] با حداقل امکانات 50,375 دلار است اما کسانی که این وانت را می خرند حتماً به پکیج های کاربردی آن از جمله باک سوخت 35 گالنی، سامانه روشن شدن از راه دور، سامانه دوربین 360 درجه، آینده های برقی،‌ پد شارژ بی سیمی موبایل و سایر آپشن ها نیاز دارند که قیمت آن را 13,590 دلار افزایش می دهد. اگر یدک کش، پنجره سقفی،‌ پارتیشن بار، سامانه پخش موسیقی بنگ-اند-اُلفسن هم بخواهند 6130 دلار و هزینه های حمل و تحویل 1695‌ دلار به قیمت آن می افزاید.

    سری اف کمپانی فورد ابتدا با نام اف-1 در سال 1948 به بازار عرضه شد و قیمت آن در آن زمان 1,239 دلار بود که به پول امروز 14,333 دلار [بر اساس محاسبه تورم CPI] می شد. نسل اول پیکاپ های فورد فقط 2 در داشت فاقد سامانه های تهویه هوا [کولر]، کیسه هوا، ترمز خودکار اضطراری، مسیریاب [نویگیشن] و از این قبیل امکانات بود. فاصله بین دو محور آن هم کوتاه تر بود. در آن زمان وانت ها برای رفت و آمد در شهر در نظر گرفته نمی شدند و به عنوان خودروی خانواده از آن استفاده نمی شد. از دهه 1970 به بعد با طراحی های جدیدی که در آن صورت گرفت، از مزارع و کشتزارها به سمت شهرها هم گسترش پیدا کرد.

    اف150 مدل XL‌ سال 2022 با حداقل امکانات از قیمت 29,900 دلار به اضافه 1695 دلار هزینه تحویل شورع می شود.

    لازم به یادآوری است که فورد در طول تاریخ  119 سال اش تا به حال 400 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است که 10 درصد از آن را وانت های سری اف تشکیل می دهند.

    برای یک محاسبه سرانگشتی، در سال 2019 گردش مالی ایجاد شده توسط آیفون به 55 میلیارد دلار رسید در حالی که فقط سری اف کمپانی فورد 42 میلیارد دلار گردش مالی ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط